مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

سامانه بارشی به شرق کشور می‌رسد/ افزایش دما در سواحل خزر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی در ساعتهای آتی به سمت شرق کشور رهسپار خواهد شد گفت: شدت بارشهای ناشی از این سامانه بارشی در روزهای (سه‌شنبه و چهارشنبه) در پنج استان شرقی کشور بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ - 08May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «احد وظیفه»، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده همچنان در برخی نقاط کشور به فعالیت ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی طی ساعتهای آینده در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، شمال شرق، مناطقی ازدامنه‌های شرقی البرز، شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود و موجب بروز رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارشها  در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، اصفهان، شمال فارس، جنوب استان مرکزی، کرمان، یزد و خراسان رضوی بیشتر خواهد بود.

به گفته وظیفه، امروز تا اواخر وقت سواحل غربی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب کشور نیز گاهی دچار وزش باد شدید می‌شود که این امر افزایش دما در استانهای ساحلی دریای خزر را به‌دنبال دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواخر وقت امروز محدود به نیمه شرقی کشور خواهد شد؛ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در جنوب شرق، مناطقی از شرق و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: روز سه‌شنبه بارشها در کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان و در روز چهار شنبه در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق فارس و شمال و شرق هرمزگان بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

وظیفه افزود: طی سه روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین سواحل شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی شهرکرد با دمای هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با دمای 41 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گر‌مترین لحظات به 27 درجه بالای صفر رسید و احتمال بارشهای پراکنده باران در برخی نقاط پایتخت وجود دارد.

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی موج بارشی جدیدی از روز جمعه وارد کشور خواهد شد و برخی از نقاط کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

نظر شما
پربیننده ها