مراسم اولین سالگرد شهید «جواد الله کرم» برگزار شد

مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «جواد الله کرم» در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ - 09May 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «جواد الله کرم» روز گذشته دوشنبه 18 اردیبهشت ماه با حضور جمع کثیری از مردم محله مهرآباد جنوبی و خانواده شهید در مسجد امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن مجید توسط قاری برنامه و مداحی علی اکبر الله کرم فرزند شهید آغاز شد و مداحان اهل بیت به نوحه خوانی پرداختند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان واعظ و خطیب دینی در این مراسم اظهار داشت: دین را می شود به صورت های مختلف و ادبیات گوناگون تفسیر کرد. می شود با مفاهیم مختلف به تبیین دین پرداخت و از زوایای مختلف به این حقیقت نورانی نگاه کرد و در عین تفاوت زوایای نگاه از یک حقیقت حرف زده شود.

وی افزود: امام صادق(ع) یک بار از نگاه محبت به دین نگاه می کند کسانی دین دار هستند که با محبت هستند و یا می توان از باب عقلانیت نگاه کرد.

مراسم اولین سالگرد شهید «جواد الله کرم» برگزار شد
 

پناهیان گفت: یکی از زوایای بسیار زیبا و جذاب برای نگاه کردن و تفسیر کردن دین الفت و جوانمردی است. دین یعنی مردانگی و نامرد بی دین می شود. هرکس مردانگی داشته باشد اخرش حر و زبیر می شود.

وی تصریح کرد: گاهی کسی حقیقت درست را می بیند ولی به آن توجه نمی کند که اسمش را نامرد می گذارند. فتوت و جوانمردی حقیقت دین است.

پناهیان گفت: شهید الله کرم جوانمردی از خانواده ای مذهبی بود که در مسجد رشد پیدا کرد. جوانمرد اگر اهل مسجد هم نباشد عاقبت به خیر می شود. در بدو ورودم به مراسم پدر شهید سفارش کرد به مردم بگویم نماز های صبح مسجد را خالی نگذارند. ما اگر سرمان رفت نباید جوانمردی خود را از دست بدهیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها