مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

خراسان شمالی تاکنون میزبان 56 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بوده است

سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری گفت: خراسان شمالی تا کنون میزبان 56 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بوده است و مزار این شهدای گمنام به عنوان زیارتگاه‌های مردم می‌درخشند.
کد خبر: ۲۳۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ - 09May 2017
خراسان شمالی تا کنون میزبان 56 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بوده است

به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «احیا محمد امیری» در ششمین سالگرد شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که صبح امروز سه شنبه 19 فروردین 96 در محل مسجد این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: خراسان شمالی تاکنون میزبان 56 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بوده است و مزار این شهدا به عنوان زیارتگاه مردم می‌درخشند.

وی با بیان اینکه در 25 نقطه استان یادمان شهدای گمنام ایجاد شده است، افزود: به لطف و برکت سفر مقام معظم رهبری، مبلغ مناسبی تخصیص یافت و یادمان‌های خوبی جهت شهدای گمنام ساخته شد. فقط در چند نقطه به دلیل خاکسپاری که جدیداً صورت گرفته یادمان وجود ندارد که اعتبار آن در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

امیری با بیان اینکه شهدا با زحمت شبانه‌روزی عزیزان گروه تفحص و با وجود شرایط بد محیطی نظیر مواد شیمایی، مواد منفجره و ناامنی محیط، تفحص می‌شوند، اظهار داشت: پس از تفحص پیکر شهدای گمنام، آزمایش‌های مختلف از جمله DNA بر روی پیکر شهدا انجام و با بانک DNA موجود در کمیته جستجوی مفقودین مقایسه می‌شود و به این صورت بعضی از شهدای عزیز شناسایی و به خانواده‌ها تحویل می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از شهدای گمنام گفت: در انتخاب محل خاکسپاری شهدای گمنام هم خیلی دقت می شود، متقاضی زیادی برای خاکسپاری شهدای گمنام در مناطق مختلف هست و همه روزه درخواست های زیادی داریم که نمی توانیم پاسخگوی همه آن‌ها باشیم، اولویت اول مراکز شهرستان‌ها و شهر های بزرگ هستند، بعد از آن مراکز بخش‌ها، دانشگاه‌ها در اولویت های بعدی میزبانی از شهدای گمنام هستند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث مکان‌یابی، محل خاکسپاری شهدای گمنام نیز بنا به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، شهید گمنام باید در نقاط شاخص شهر‌ها که در مجاورت مصلی، زیارتگاه‌ها و مزار سایر شهدای عزیز نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار