حجت‌الاسلام انصاری خبر داد؛

توسعه فعالیت‌های سینمایی در حوزه ایثار و فداکاری

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از توسعه فعاليت‌های سینمایی در حوزه ايثار و فداكاری خبر داد.
کد خبر: ۲۳۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ - 09May 2017
وبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری» مشاور وزير در امور ايثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای با «محمد مهدی حیدریان» معاون وزير و رییس سازمان سینمایی به ضرورت و اهميت پرداختن به مفاهيم و معانی فرهنگ ايثار اشاره كرد و در اين باره اظهار داشت: پرداختن به فرهنگ ايثار يكي از موضوعاتی است كه تقريباً در همه دنيا به آن ارزش و اهميت زيادی داده شده و  به روشی ارزنده از مقام ايثارگرانی كه سال‌های بسيار دور برای وطن خود جان‌فشانی كرده‌اند تكريم و تقدير به ميان می آورند.
 
وی افزود: ما نيز با توجه به فرهنگ غنی اسلام  و دستوراتی كه در تجليل از مقام فداكاران و ايثارگران خود داريم بايد تلاش كنيم تا دو صد چندان رشادت‌های ايثارگرانمان را ارج نهاده و فرهنگ ايثار  و فداكاری كه تنها مقوله مورد قبول همه گروه‌ ها است را در حوزه سینما و هنر هفتم توسعه دهيم.

انصاری همچنين از گسترش فعاليت‌های حوزه فرهنگ ايثار در وزارت ارشاد خبر داد و گفت: عزم آن داريم كه فعاليت‌های حوزه ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت را فارغ از تصدیگری و با مساعدت و مشاركت معاونت‌ها و حوزه‌های وزارت ارشاد توسعه دهيم.

مشاور وزير تأكيد كرد: پيگيری فعاليت‌های ترويج فرهنگ ايثار در حوزه فيلم‌های كوتاه، مستند، سينمايی از جمله برنامه‌هايی است كه بدون همكاری سازمان سينمايی امكان‌پذير نخواهد بود.

انصاری گفت: «گفتمان ايثار» از مهمترين حوزه‌هايی است كه مورد قبول آحاد انديشه‌ها، احزاب و گروه‌هاست كه می توان آن را در حوزه هنر و سينما به خوبی دنبال كرد.

در ادامه اين جلسه، معاون و رئيس سازمان سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد با تأييد گفته های حجت الاسلام انصاری افزود: با توجه به اعتقاد ما به اهميت موضوع ايثار و از خودگذشتگي، آمادگي هر گونه همكاری و تلاش در اين حوزه را داريم.

حيدريان خاطرنشان کرد: می توان با تعيين الگوها و مصاديق مختلف ايثار؛ گروهی از اهالی سينما را دعوت و با تشكيل جلساتی به اشتراكات و اتفاق‌نظرهايی در حوزه ساخت فيلم ايثار رسيد.

ريس سازمان سينمايی گفت: انجمن‌های مختلف سينمای جوان، مستندسازان و اهالی هنر گروه‌های خوبی برای همكاری در جهت تقويت فرهنگ ايثار و فداكاری هستند كه می توان با كمک و همكاری آنان گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار