مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

عدم همکاری برخی نهادها در بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان

سرهنگ یدالله دلارام گفت: با اینکه 28 سال از جنگ می‌گذرد؛ ولی متأسفانه هنوز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با این همه سهم و دلاوری در هشت سال دفاع مقدس به دلیل عدم مشارکت و توجه برخی نهادها به بهره‌برداری نرسیده است.
کد خبر: ۲۳۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ - 09May 2017

عدم همکاری برخی نهادها در بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستانبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان در نشست ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات «بیت المقدس» و «حاج عمران» اظهار داشت: به یاد بیاوریم ملتی که با دست خالی دشمنان تا دندان مسلح را شکست داد، هم‌اکنون نیز می‌تواند دشمنان را مأیوس و بر فراز استقلال و آزادی از جمهوری اسلامی پاسداری کند.

وی گفت: ایامی که در طول تاریخ انقلاب داشتیم نوعی ارزش به شمار می‌رود و کسانی که در این مسیر به شهادت رسیده‌اند و یا جانباز یا آزاده شده‌اند باید تکریم شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: از ایام مهم تاریخی ملت ایران، سالروز آزادسازی خرمشهر است که نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس می‌باشد، برای همین بود که در این زمینه امام راحل فرمودند: «خرمشهر را خدا  آزاد کرد».

خجسته پور ادامه داد: عملیات «حاج عمران» برای استان یک افتخار تلقی می شود، بعد از این عملیات بود که مقام معظم رهبری می‌فرمایید «رزم مردان لرستان بیش از آن که دیدنی باشد شنیدنی است» ما از این فرصت درست استفاده نکرده‌ایم و باید تلاش خودمان را بیشتر نماییم و این موضوع را دستمایه یک پژوهش علمی قرار دهیم.

در ادامه این نشست، سرهنگ «یدالله دلارام» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با گلایه از عدم تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان و عدم توجه به محتوا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: با اینکه 28 سال از جنگ می‌گذرد ولی متأسفانه هنوز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با این همه سهم و دلاوری در هشت سال دفاع مقدس به دلیل عدم مشارکت و توجه برخی نهادها به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس امروز باید به عنوان سمبل قرار می‌گفت که نسل جوان ما برای آشنایی با دفاع مقدس از آن استفاده لازم را می برد نه اینکه هنوز با این همه زمان از دست رفته در اول مسیر ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشیم.

همچنین در ادامه، اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد برنامه‌های بزرگداشت سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار