روایت پزشک شهید در کتاب «عزیز جهان»

«عزیزجهان» خاطرات دکتر «عبدالعزیز خضری»، پزشک متخصص و جراح اهل استان فارس است.
کد خبر: ۲۳۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ - 09May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «عزیزجهان» خاطرات دکتر «عبدالعزیز خضری» است؛ پزشک متخصص و جراح اهل استان فارس. این شهید که متولد 1313 است خاطرات خود را از دوران کودکی تا اواخر دهه شصت بیان می‌کند؛ زندگینامه داستانی ایشان را «اکبر صحرایی»، نویسنده معروف و برنده «جایزه ادبی جلال» به رشته تحریر درآورده است.

کتاب روایتی عاشقانه از زندگی این پزشک شهید است. در این کتاب خواننده علاوه بر مطالعه روایت زندگی این پزشک متخصص و همسرش که او نیز متخصص بی‌هوشی است تاریخ و اتفاقات سال‌های زندگی این پزشک را نیز مطالعه می‌کند.

«عزیزالله خضری» از چهره‌های شناخته شده پزشکی در استان فارس است که به خیّر بودن شهره است و نیازمندان را با ویزیت و درمان رایگان یاری می‌کند.در بخشی از این کتاب آمده است: «تابلو درست جفت اسکلت «سیاه خان» قرار داشت. «سیاه خان» قدش به دومتر و شصت سانتی متر می‌رسید. وزنش هم به اندازه‌ای افزایش می‌یابد که تنها با درشکه می‌توانستند او را جا به جا کنند ... فیلسوف روان شاد ... استخوان‌های «سیاه خان» را سرهم‌بندی می‌کند و داخل ویترین شیشه‌ای سردر آمفی تئاتر دانشکده به نمایش می‌گذارد؟! - عزیز ... عزیز ... باتوام. اوناهاش! خانم جهان توکلی! رد انگشت اشاره دوستم را که دنبال کردم نگاهم افتاد به دختر لاغر و زیبارو با قد میانه‌ای که سنگین و با وقار لباس پوشیده بود ... صدایش کردم: خانم توکلی! برگشت. چشمم که به صورت گندمی او افتاد، مهرش به دلم افتاد ...».

لازم به ذکر است که این کتاب با قیمت 19 هزار 500 تومان در 384 صفحه از سوی نشر کتابستان در نمایشگاه کتاب عرضه شده اشت.

منبع: شهید خبر


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار