مذاکرات وزرای دفاع آمریکا و دانمارک در مورد شکست داعش

«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز (سه شنبه) با «کلاوس فردریکسون»، همتای دانمارکی خود در «کپنهاگ» دیدار و با وی در مورد راهبردهای شکست داعش گفت‌و‌گو کرد.
کد خبر: ۲۳۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ - 09May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، این دو مقام در‌حالی دیدار کردند که کشورهای مهم عضو ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در پایتخت دانمارک گردهم آمده‌اند تا گام‌های بعدی این ائتلاف برای مبارزه با این گروه تروریستی را مورد بررسی قرار دهند.

مقام‌های غربی ضمن اعلام اینکه عملیات نظامی علیه داعش ادامه می‌یابد، درخصوص دستیابی به موفقیت‌هایی در زمینه مقابله با این گروه ترویستی ابراز خوش بینی کرده‌اند.

پس از ماه‌ها نبرد خیابانی سخت در موصل عراق، داعش اکنون کنترل بخش اعظم پایگاه خود در این شهر را از دست داده است.
در همین‌حال، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و همتای دانمارکی خود در میان رهبران ارشد 15 کشوری هستند که در اجلاس کپنهاگ شرکت دارند.

«متیس» پیش از ورود به دانمارک به خبرنگاران گفت: قصد داریم به آینده نگاه کنیم و الزامات بیشتر را مورد بررسی قرار دهیم.

براساس این گزارش، هزاران تروریست خارجی همچنان در عراق و سوریه هستند و ائتلاف ضد داعش به ویژه کشورهای اروپایی خود را برای رویارویی با آنها در صورت بازگشت به خانه آماده می‌کنند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که اینترپل 14 هزار تروریست خارجی را که به سوریه سفر کرده و هنوز زنده‌اند، شناسایی کرده است.

اینترپل به ائتلاف ضد داعش پیوسته است و شصت و هشتمین عضو آن محسوب می‌شود. این ائتلاف پائیز 2014 عملیات خود برای مقابله با داعش را آغاز کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا با وعده به نابودی گروه تروریستی داعش، روی کار آمد.
این ائتلاف حملات هوایی زیادی را علیه اهداف داعش انجام داده و این در‌حالی است که به گفته منتقدان، شمار بسیاری غیرنظامی در جریان این حملات کشته شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار