مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم:

حرم 14 شهید بی‌نشان قم یکی از 10 مرکز مهم فرهنگی استان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: حرم مطهر 14 شهید بی‌نشان قم جزو 10 مرکز مهم فرهنگی در مدیریت استان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۳۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ - 10May 2017

احمد حسینی در حاشیه سومین جلسه هیات امنای حرم 14 شهید بی‌نشان خضر نبی که به ریاست فرماندار قم و با حضور معاون اجرایی سپاه و مسئولانی از اوقاف و بسیج در محل حسینیه این حرم واقع در دامنه کوه خضر نبی (ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در قم اظهار داشت: از سال 1381 و به دنبال خاکسپاری 14 شهید بی‌نشان، حرم 14 شهید گمنام خضر نبی (ع) شکل گرفت و به محلی برای مراجعه عاشقان و دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و همچنین برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی در مناسبت‌های طول سال تبدیل شد.

وی افزود: این حرم نورانی اکنون یکی از مراکز ثقل فرهنگی و در ردیف 10 مرکز فرهنگی در مدیریت استان به شمار می‌رود و پس از حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران بیشترین حجم زائر و مسافر در این مکان حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: هیات امنای حرم شهدای گمنام با اتکاء به فکر جهادی و روحیه انقلابی مسئولان استان و شکل‌گیری مجموعه‌ای متشکل از چند دستگاه فرهنگی و خدماتی به ریاست فرماندار و دبیری اداره کل حفظ آثار استان جهت احصای مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع آنها ایجاد شده است.

دبیر هیات امنای حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) قم افزود: برای امور مربوط به توسعه و ساخت و ساز این مکان از حدود یک سال و نیم گذشته یک کارگروه فنی مهندسی به ریاست معاون عمرانی استانداری در زیر مجموعه هیات امنای حرم تشکیل شده و اقدامات اولیه فنی و مهندسی نیز با تخصیص منابع استانی و بودجه سال 96 شهرداری با پیگیری شورای اسلامی شهر، صورت گرفته است.

حسینی خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد در زمینه کمیسیون ماده 5 مبنی بر واگذاری این مکان به شهرداری به شرط تملیک نیز اقدام شود، تا کلیه امور آن را در قالب یک مجموعه واحد پیش رود.

وی با بیان اینکه این مجموعه در مالکیت دستگاه یا نهاد خاصی نبوده و صرفا برای بهره‌مندی عموم مردم است، اظهار داشت: طبق قانون مسئول یادمان این حرم بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و همچنین مسجد کوه خضر نبی (ع) که در بالای کوه واقع شده نیز برای اداره کل اوقاف و امور خیریه است، حریم آن نیز در محدوده مدیریت شهری تعریف شده و متولی آن اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به تصمیمات جلسه اخیر هیات امنای حرم 14 شهید بی‌نشان افزود: در این جلسه با توجه به در پیش بودن ایام فرخنده نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان تصمیم‌های کوتاه مدتی برای رفع مشکلات مختلف این مکان گرفته شد و برای میان مدت نیز پیشنهادهایی برای جا به جایی حسینیه و انتقال آن به پشت المان شهدای گمنام ارائه گردید.

حرم 14 شهید بی نشان یکی از 10 مرکز مهم فرهنگی قم استحرم 14 شهید بی نشان یکی از 10 مرکز مهم فرهنگی قم است

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار