روایتی تصویری از شهیدی که در حال نماز به شهادت رسید

شهید «عبدالعلی اکبری» از فرماندهان سپاه پاسداران در منطقه سیستان و بلوچستان بود که سال 59 به دست عوامل بیگانه در این منطقه به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۳۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 10May 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، متولد سال 1338 در یکی از روستاهای شهر مبارکه اصفهان بود. دوران جوانی او که مصادف با حوادث انقلاب بود او را با افکار و اندیشه های امام آشنا کرد. رفتن او به خدمت سربازی همراه با صدور فرمان امام(ره) برای فرار سربازان از پادگان ها بود، «شهید عبدالعلی اکبری» که در عجب شیر خدمت می کرد با یکی از دوستان خود از پادگان می گریزد.

با پیروزی انقلاب وی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود و با اولین گروه های اعزامی به مناطق سیستان و بلوچستان می رود. با شروع قائله کردستان عازم سنندج و دیواندره می شود. شروع جنگ تحمیلی او را از جبهه های غرب به سمت جبهه های جنوب می کشاند که در منطقه بهمنشیر و در درگیری با دشمن بعثی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح می شود.

وی در زمستان سال 59 بار دیگر به زاهدان اعزام و مسئول تشکیل سپاه میرجاوه و فرماندهی آن می شود. شهید اکبری سرانجام در محراب نماز به هنگام ادای فریضه نماز به دست عوامل بیگانه به شهادت می رسد.

تصاویری از این شهید را در ادامه می بینیم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار