سردار غیب پرور:

رزق حلال خورده به شهدا توهین نمی‌کند/ ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای باز مهندسی یادواره‌های شهدا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر امروز فرهنگ جهاد و شهادت احیا نشود، انقلاب اسلامی حیاتی نخواهد داشت، گفت: مگر می‌شود کسی رزق حلال خورده باشد و به ساحت مقدس شهدا توهین کند؟
کد خبر: ۲۳۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 10May 2017
شرط حیات انقلاب اسلامی احیاء فرهنگ شهادت است/ تشکیل کمیته ای برای باز مهندسی یادواره شهدابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب‌ پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست مسئولان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: همان گونه که شرط حیات یک جسم، خون رساندن به اعضا و جوارح است و انسان بدون خون حیاتی ندارد، شرط حیات انقلاب اسلامی هم این است که فرهنگ شهدا در کالبد انقلاب دائما در جریان باشد و سازمان حفظ آثار نقش پمپاژ کننده دارد که اگر خوب عمل نکند بی شک دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: شهدا کاری کردند که در تاریخ ایران بی نظیر است، هم در مدت جنگ، هم در وسعت جغرافیا، هم در نوع جنگ و هم در ایثارگری‌ها، عبادت‌ها، انگیزه‌ها و اطاعت پذیری‌ها؛ پس به هر جهت و لحاظی که دفاع مقدس را بررسی کنیم، بی نظیر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جوانان امروز جنگ را ندیده‌اند، اظهار داشت: اگر امروز فرهنگ جهاد و شهادت احیا نشود، انقلاب اسلامی حیاتی نخواهد داشت؛ مگر می‌شود کسی رزق حلال خورده باشد و به ساحت مقدس شهدا توهین کند؟

وی با اشاره به اینکه حیات انقلاب اسلامی در گرو ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که باید متناسب با زمان و شرایط روز تغییر کند، عنوان کرد: یادواره شهدا نباید از روال ثابت تبعیت کند لذا پیشنهادم این است که کمیته‌ای برای باز مهندسی کلی و بازبینی محتوایی در یادواره‌ها تشکیل شود؛ این یادواره‌ها باید به گونه‌ای اثرگذار باشد تا بسیاری از منکرات را تعطیل کند.

سردار غیب پرور با اظهار این مطلب که خانواده شهدا باید به طور ویژه‌ای در یادواره‌ها تکریم شوند و بیش از مسئولان به آنان توجه شود، تاکید کرد: نباید صرفا شهدا را در دوران دفاع مقدس الگو قرار داد، بلکه حیات آنان در خانه و رفتارشان با خانواده و سایر وجوه شهید را باید معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ما در دین اسلام اسوه‌هایی داریم که نباید شهدا را صرفا اسطوره معرفی کرد و آنان را چنان دور جلوه داد که گویا دست نیافتنی هستند، تصریح کرد: باید هرچه سریع تر به سراغ خانواده شهیدان رفت و آنان را بیش از پیش تکریم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با بیان اینکه باید برای کتاب خواندن هم فکری کنیم، عنوان داشت: باید راهکارهای دقیق و ریشه‌ای برای ترویج امر کتاب خوانی در جامعه تدوین کنیم.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار