تاسیس اتحادیه بین‌المللی فرزندان شاهد جهان اسلام

اتحادیه جهانی فرزندان شهدا با همکاری مشترک کانون همبستگی فرزندان شاهد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مراحل پایانی تأسیس را طی می‌کند.
کد خبر: ۲۳۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ - 10May 2017
تاسیس اتحادیه بین‌المللی فرزندان شاهد جهان اسلامبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اتحادیه بین‌المللی فرزندان شاهد جهان اسلام بزودی فعالیت خود را آغاز می کند.

اتحادیه جهانی فرزندان شهدا با همکاری مشترک کانون همبستگی فرزندان شاهد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با تدوین اساسنامه، تعیین اعضاء هیئت امناء و مجمع عمومی از میان فرزندان شاهد داخلی و بین المللی، مراحل پایانی تأسیس را طی می کند.

آیت الله محمدی عراقی رئیس هیئت امناء اتحادیه بین المللی فرزندان شاهد با اعلام این خبر اظهار داشت: خانواده شهداء همواره پرچم دار مبارزه و جهاد در جهان اسلام هستند و نشان داده اند که برای اعتلای اسلام و آزادی و نجات مظلومان حاضرند خود و عزیزان خود را فدا کنند. به همین دلیل ایجاد ساختار منسجم و سازماندهی شده از فرزندان این جان برکفان، موجب هم افزایی و قدرت مضاعف و تقویت روحیه برای دستیابی به اهداف می شود که لازم است از این فرصت مهم به خصوص در وضعیت فعلی کشورهای اسلامی که اکثر آنها درگیر جنگ ها و دشمنی ها و توطئه های بیگانان هستند بهره گرفت. امروز بیش از هر روز دیگری دشمنان اسلام و تفکر انقلاب اسلامی که پدران مان جان خود را برای آن نثار نموده اند، منسجم و هماهنگ، کمر همت به مبارزه با این تفکر بسته اند که این موضوع اهمیت کار ما را نشان می دهد و وظیفه ما را سنگین تر می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح نمود: برقراری ارتباط سازماندهی شده مابین فرزندان شاهد در عرصه بین الملل، در واقع می تواند شبکه ای مهم و موثر اجتماعی بوجود آورد که بخش عظیمی از سرمایه اجتماعی جهان اسلام را در جهت تشکیل امت واحد اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی رقم بزند. لذا کانون همبستگی فرزندان شاهد چند سالی است که مطالعه بر روی ضرورت، چگونگی و شیوه ورود به این حوزه را آغاز کرده و جلسات متعدد و رایزنی های زیاد با مراجع رسمی و غیر رسمی داخلی و بین المللی انجام داده است. در همین راستا با توجه به هماهنگی که با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صورت پذیرفت و زیرساخت های مناسبی که در آن مجمع فراهم گردیده بود و دغدغه های مشترک دو مجموعه، مقرر شد که  اتحادیه جهانی فرزندان شهدا تأسیس شود که اساسنامه آن تدوین شده، اعضاء هیئت امناء و مجمع عمومی با ترکیبی ازفرزندان شاهد داخلی و بین المللی نهایی گردیده و مراحل پایانی تأسیس را طی می کند.

وی با اشاره به آثار این اقدام در عرصه داخلی در ادامه اظهار داشت: این برنامه در راستای ایجاد شبکه فرزندان شاهد در داخل کشور و اهداف اهداف کانون همبستگی فرزندان شاهد به موازات هم و با استفاده از ظرفیت های برون مرزی جمهوری اسلامی، راهبری می شود. زیرا فعالیت در حوزه بین الملل به دلیل گسترش ابعاد موضوع و شور انقلابی که در بسیاری از کشورهای اسلامی که در بطن درگیری ها هستند ، وجود دارد، آثار مثبت فراوانی نیز می تواند داشته باشد.

رئیس هیئت امناء کانون همبستگی فرزندان شاهد همچنین تصریح کرد: خانواده شهداء ظرفیت عظیم انقلابی هستند که جایگاه برجسته ای در جامعه دارند ولی بدلیل عدم برنامه ریزی مناسب، متأسفانه از آن استفاده نشده است؛ کاستی های در بهره گیری از این ظرفیت داریم. همچنین خانواده شهداء بعضا با مشکلات زیادی روبرو هستند که همه هم در مقابل این ضعف تدبیر در بهره گیری از این ظرفیت ارزشمند و هم در قبال مشکلاتی که این عزیران و ضعف مدیریتی که وجود دارد، مسئول هستیم. لذا در حوزه داخلی کارهای بسیاری هست که پیرامون خانواده شهداء و فرزندان شهداء به خصوص در ابعاد فرهنگی و معنوی بر زمین مانده و باید انجام دهیم. به همین جهت در کانون همبستگی فرزندان شاهد برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته که با تمام مشکلاتی که وجود دارد با استفاده از توان جمعی خود فرزندان و خانواده شهداء در کانون و با کمک تشکل های عضو کانون و دلسوزان نظام، درحال پیگیری است که از جمله می توان پیگیری جدی و مستمر برای تصویب قوانین مربوط به فرزندان و همسران شهداء در احکام دائمی برنامه و بودجه سالانه در مجلس شورای اسلامی و دیگر سازمان ها و نهادهای مسئول و از طرفی اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه های مختلف با موضوع ایثارگران و در جهت ایجاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین انجام سازماندهی میان تشکل های فرزندان شاهد، اشاره نمود.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار