معرفی کتاب؛

«پالایشگاه تبریز، در گذر نفت و جنگ تحمیلی»

«پالایشگاه تبریز، در گذر نفت جنگ تحمیلی»، عنوان کتابی است از «محمد ولی نصیبی» که از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی راهی بازار نشر شده است.
کد خبر: ۲۳۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵ - 13May 2017
«پالایشگاه تبریز، در گذر نفت و جنگ تحمیلی» به روایت کتاببه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، کتاب «پالایشگاه تبریز، در گذر نفت و جنگ تحمیلی» در چهار فصل و یک پیشگفتار در 304 صفحه و به صورت مصور رنگی در قطع رقعی چاپ شده است.

فصل اول شامل: سیر تاریخی نفت، تسلط انگلستان بر نفت ایران، ملی شدن نفت و تأسیس شرکت ملی نفت ایران و ... فصل دوم شامل: پالایشگاه تبریز و نقش کارکنان آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نفت و جنگ تحمیلی در یک نگاه، شرایط عملیات بازسازی در بهبوحه جنگ، تلاش کارکنان در راستای خود کفایی،  کارکنان پالایشگاه در نبرد تکنولوژی بعد از جنگ و ... فصل سوم شامل: آیند‌های پالایشی و سرویس‌های جانبی و آشنایی با دستگاه های پالایش و در نهایت فصل چهارم شامل: یاد نامه شهدای همیشه جاوید پالایشگاه تبریز است.

در بخشی از پیشگفتار کتاب می خوانیم:

هشت سال دفاع مقدس، چنان صحنه‌های بی‌‌نظیر و بی‌بدیل را در صفحات تاریخ ترسیم کرد که دشمنان اسلام و ایران را به تعجب وا داشت و آنان را که می‌خواستند نور اندیشه الهی را در نطفه خاموش کنند. مأیوس کرد و برگ‌های زرینی را به صفحات تاریخ ایران افزود که همچون گنجی برای نسل‌های آینده می‌باشد.

در فصل پایانی زندگی نامه و خاطرات 36 شهید والامقام پالایشگاه تبریز، زینت بخش کتاب است. تعدادی از شهدای عزیز موقع بمباران پالایشگاه و بقیه هم در جبهه های نبرد به شهادت رسیده‌اند.

«محمد ولی نصیبی»، نویسنده اثر متولد 1343 و از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس است که از سال 1371 به استخدام شرکت ملی نفت درآمده و همچنان به کارش ادامه می‌دهد. این اثر به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به شیرازه درآمده است.  

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها