یادداشت/ مصطفی خدابخشی

چرا «دولت مقاومت»؟

دولت دوازدهم با اتکا به مولفه‌های قدرت داخلی در حوزه اقتصاد و سیاست اقتصاد، رصد کاملی از تغییر رفتارهای اقتصادی و سیاسی طرف‌های غربی داشته باشد، تا سناریوی دیکته شده غرب مبنی بر ایجاد فشار بر جامعه ایران از بُعد معیشت و در نتیجه دستیابی به تغییر رفتار مردم نسبت به حاکمیت، رنگ تحقق به خود نگیرد.
کد خبر: ۲۳۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰ - 14May 2017

چرا «دولت مقاومت»؟گروه اخبار داخلی دفاع پرس: «دولت مقاومت» به عنوان کلیدواژه ای جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب به ادبیات سیاسی کشور وارد شده است، در آستانه روز سرنوشت یعنی 29 اردیبهشت پیام های مهم و اساسی را با خود مخابره می کند.

پیام هایی که پیش از این در قالب های مختلف و در سال های گوناگون بیان شده بود و خط سیر را برای مردم و دولت در جهت تحقق روحیه مقاومت و پیشبرد اهداف عالیه انقلاب ترسیم می کرد و این بار با قدرت بیشتری به عرصه جامعه سیاسی کشور ارائه شده است.

رهبر معظم انقلاب در پیام هایی که پیش از این مخابره فرموده بودند چنین اظهار داشتند که: «این ملت، برای این‌که حیثیّتش و کیان حقیقی و انسانی و اسلامی و انقلابی و فرهنگ ملی‌اش حفظ شود، احتیاج به مجاهدت و مقاومت و ایستادگی در مقابل تهاجم دشمن و تهاجم کردن به نقاط ضعف دشمن دارد. این را خودیها می توانند بکنند.»

در جایی دیگر چنین فرمودند «اینها می خواهند هیچ عنصر مقاومتی در این منطقه وجود نداشته باشد. اصل عنصر مقاومت را جمهوری اسلامی می دانند. البته این را درست فهمیده‌اند. اینجا مرکز مقاومت است.»

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ماهیت وجودی جمهوری اسلامی عنصری مقاومت بخش و ماهیت ساز و الهام بخش است که روز به روز ریشه می دواند تا اینکه دولت مقاومت در قاموس سیاسی کشور شکل بگیرد و محتوایی فراتر از سازمان ها و گروه های مقاومت ارائه نماید.

دولت مقاومت از منظر امام خامنه ای یعنی تسلیم زورگویی نشدن و در موضع اقتدار، ایستادن. این دولت دارای سیاست، اقتصاد، نیروهای مسلح، تحرک بین‌المللی و منطقه‌ی نفوذ وسیع است این در شرایطی است که دولتِ مقاومت، نه اهل سلطه‌طلبی و دست‌اندازی به کشورها است و نه اهل قرار گرفتن در موضع دفاعی و انفعالی.

رهبر فرزانه انقلاب با ارائه تعریف از دولت مقاومت عملا نقشه کلی را برای دولت آینده ترسیم کردند که دیگر زمان برای سازش و مذاکره نیست بلکه باید پیشرفت در تمامی ابعاد لمس گردد و پیام صلح جمهوری اسلامی ایران در سایه اقتدار ملی و دفاعی به نمایش گذاشته شود.

حال با توجه به این رویکرد کاندیدای ریاست دولت آینده باید تمام جوانب کار را بسنجد و با خود یک حساب سر انگشتی داشته باشد که اگر در دل هوای مقاومت و ایستادگی ندارد پا از کارزار رقابت انتخابات به کنار بکشد و فضا را برای مردان عمل باز بگذارد.

از سوی دیگر مردم که قرار است در تاریخ 29 فروردین به پای صندوق های رای بیایند می بایست صحبت های اخیر مقام معظم رهبری را فصل والخطاب قرار دهند و فرمان کشور را به دست کسی بسپارند که در پرونده خود نقشی از خدمت و سربلندی ایران را ترسیم کرده باشد.

فصل جدید تحولات منطقه ای با توجه به افزایش ضریب نفوذ ایران در تصمیم گیری ها و روند رو به رشد شیطنت های برخی از کشورهای همسایه؛ دولتی را می طلبد که سازش در دستور کارش نباشد بلکه در بلندای اقتدار بیاستد و در عین اینکه آرامش و امنیت اقتصادی را برای مردم کشور به ارمغان می آورد سایه جنگ را هر چند که این روزها فقط به عنوان یک شعار کارایی دارد به صورت واقعی مرتفع نماید.

ذکر این موضوع ضروری است که سایه جنگ امروز در موضوعات اقتصادی و علمی در حال چرخش است که بارها معظم له در این زمینه فرمودند که دشمن به دنبال گمراه کردن ما از جنگ اصلی که همان جنگ اقتصادی است بر آمده.

لذا ضروری می نماید تا دولت دوازدهم با اتکا به مولفه های قدرت داخلی در حوزه اقتصاد و سیاست اقتصاد، رصد کاملی از تغییر رفتارهای اقتصادی و سیاسی طرف های غربی داشته باشد تا سناریوی دیکته شده آنها مبنی بر ایجاد فشار بر جامعه ایران از بعد معیشت و نتیجتا دستیابی به تغییر رفتار مردم نسبت به حاکمیت رنگ تحقق به خود نگیرد.

عملا باید گفت که دولت مقاومت که از امروز می بایست در بین جامعه سیاسی کشور مبانی عملیاتی شدنش مدون گردد می بایست زمینه ساز جلوگیری از ایجاد اختلال های امنیتی به عنوان هدفی میان مدت و مسئله اقتصاد و معیشت به عنوان هدف بلند مدت و نهایتا تغییر اصل نظام به عنوان هدف نهایی اتاق های فکر غرب؛ باشد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها