مسئول سازمان بسیج رسانه:

از بین بردن آثار اخبار شایعه در افکار عمومی مشکل است

بصیری گفت: «در موضوع حساس و مهمی چون انتخابات خبرها و شایعات و یا تخریب ناجوانمردانه و بد اخلاقی‌های سیاسی در فضای مجازی بیشتر نشر داده می‌شود که در این صورت از بین بردن آثار این شایعه‌ها و اخبار دروغ از افکار عمومی جامعه به راحتی ممکن نخواهد بود.»
کد خبر: ۲۳۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ - 13May 2017

از بین بردن آثار اخبار شایعه مشکل استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مسعود بصیری» مسئول سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: دیدبان فکور و فهیم انقلاب، مقام معظم رهبری با درایت خاص، کلمه «حق الناس» را وارد ادبیات سیاسی کشور کردند و این واژه را به عنوان سرلوحه‌ی کاری و عملکرد مجریان و ناظران انتخابات قرار دادند.

وی افزود: رسانه‌ها یکی از اجزای ناظر بر چگونگی روند انتخابات از لحظه اعلام کاندیداتوری افراد مختلف برای تصدی پست ریاست جمهوری و دیگر مناصب تا روز رای گیری و پس از آن شمارش آرا و اعلام افراد منتخب بوده و در این مسیر نقش بسزایی را ایفاد می کنند.

بصیری تصریح کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب همواره و در طول عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی، سعی بر تلقین فرمایشی بودن انتخابات در ایران را داشته و بعضا به صورت محسوس یا نامحسوس اقداماتی زیرکانه را در این راستا انجام می‌دهند. جمله «بنویسیم فلان و بخوانیم بهمان» یکی از بارز ترین این اقدامات بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه اذعان داشت: انقلاب و در صدر آن رهبری معظم همواره بر جدیت نظام در حفظ و پاسداری از آراء مردم تاکید موکد داشته و فارق از اینکه چه کسی از چه گروه و حزب و دسته ای رای آورده، جمهوری اسلامی مقتدرانه جلوی مخالفان به کرسی نشستن رای مردم ایستاده است.

وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های دیگر آن که دشمن از پس پرده بیرون آمد و در مقابل خواست ملت اقدام به طرح و اجرای توطئه کرد، همان فتنه ی ۸۸ بود که حتی عده ای از خواص را نیز فریب داد و اگر رهبر فرزانه و پشتوانه‌ی حضور گسترده ی مردم در ۹ دی نبود، بدعتی جدید در سیستم جمهوری نظام پایه گذاری می شد که تا ابد هیچ کس زیر بار رای و سلیقه ی مردم نمی رفت و نسبت به خواست ملت تمکین نمی کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه تاکید کرد: پس ایجاب می‌کند رسانه ها با تبیین حرکات و مقاصد دشمن، مردم را به وجود چشمی تیز بین و ناظر بر آرای آنان دلگرم کنند که علاوه بر تشویق مردم به مشارکت هرچه بیشتر، موجب تنویر افکار عمومی و طیب خاطر ایرانیان در حفظ تک تک آراء آنان تا لحظه‌ی انشاء و به ثمر نشستن آن در نهایت باشد.

وی افزود: مطلب قابل اهمیت این است که در موضوع حساس و مهمی چون انتخابات خبرها و شایعات و یا تخریب ناجوانمردانه و بد اخلاقی‌های سیاسی در فضای مجازی بیشتر نشر داده می‌شود که در این صورت از بین بردن آثار این شایعه‌ها و اخبار دروغ از افکار عمومی جامعه به راحتی ممکن نخواهد بود.

بصیری در پایان گفت: به همین دلیل اطلاعاتی که در فضای مجازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد قابل اطمینان نبوده و ما باید برای به دست آوردن اطلاعات درست و صحیح در مورد کاندیداها به منابع موثق رجوع کرده و انتخابی آگاهانه و شایسته انجام دهیم که روزی در مقابل این انتخاب در پیشگاه خدا جواب گو خواهیم بود.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها