نمایشگاه کتاب -115/ در گفت‌وگوی ملک محمودی با دفاع پرس مطرح شد؛

عمل به سیره شهدا راه گذر از مشکلات و تحریم‌ها

مدیرمسئول انتشارات «منشور روحی» گفت: «برای رویارویی با تحریم‌ها، ناهنجاری‌ها و مشکلات اقتصادی باید سیره و سبک شهدا را الگوی خویش قرار دهیم. امروز باید سیره و سبک شهدا را به کار بگیریم.»
کد خبر: ۲۳۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ - 13May 2017

عمل به سیره شهدا راه گذر از مشکلات و تحریم‌هاامیر ملک محمودی نویسنده و مسئول غرفه انتشارات «منشور روحی» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب از انتشار 6 جلد کتاب در سال جاری با موضوع دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: تا به امروز بیش از 100 عنوان کتب در موضوعات دینی، تربیتی، خانوادگی، اجتماعی و دفاع مقدس تدوین کردم. اکثر کتاب‌ها در بیست الی 70 بار تجدید چاپ شده‌اند.

وی ادامه داد: از دوران نوجوانی کتب دفاع مقدسی و سیره شهدا را مطالعه می‌کردم. تصمیم گرفتم در کنار کارهای تالیفی، یک مجموعه نفیس و ماندگار تحت عنوان «ترازنامه اخلاقی» که در هر کتاب و سیره شهدا به عنوان یک تابلوی اصلاح‌گرانه یا تربیت‌گرانه تدوین کنم.

ملک محمودی با بیان این که شهدا سال ها اذن چاپ سیره شهدا را نمی‌دادند،  و به هر دلیلی قسمت نمی‌شد که کتاب ها چاپ شود گفت: چندین جلد کتاب در خصوص سیره شهدا آماده کردم اما هر بار اتفاقی رخ می‌داد و چاپ کتاب به تعویق می‌افتاد. سال‌ها دعا کردم تا شهدا اجازه بدهند تا در خصوص زندگی‌نامه و سیره رزمندگان و شهدا قلم بزنم.

مسئول غرفه انتشارات «منشور روحی» خاطرنشان کرد: دو جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردم و در سال‌های آتی کتابی با موضوع ایثار و فداکاری جانبازان 70 درصد و همچنین کتابی تحت عنوان سیره شهدای مدافع حرم وارد بازار کتاب می‌شود.

نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی عنوان کرد: برای رویارویی با تحریم‌ها، ناهنجاری‌ها و مشکلات اقتصادی باید سیره و سبک شهدا را الگوی خویش قرار دهیم. امروز باید سیره و سبک شهدا را به کار بگیریم.

ملک محمودی با اشاره به حمایت‌های مالی از سوی ارگان‌های دولتی و خصوصی، گفت: شهدا برای امنیت کشور از تمام تعلقات دنیوی دست کشیدند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها کاری است که از عهده من برمی‌آید. بنابراین آشنایی جوانان با دوران دفاع مقدس را وظیفه خودم می‌دانم. از این رو در نوشتن انگیزه مالی ندارم. هزینه تالیف کتاب‌های جدید را با فروش کتاب‌های چاپ شده تامین می‌کنم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار