دفاع پرس بررسی می‌کند؛

«آکا 133»؛ سلاحی برای جنگ شهری

سلاح «آکا 133» را که به سفارش نیروی زمینی سپاه توسط صنایع دفاعی کشورمان ساخته شده است، می‌توان سلاحی برای عملکرد بهتر در جنگ شهری دانست.
کد خبر: ۲۳۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ - 14May 2017
یکشنبه منتشر شود/«آکا 133»؛ سلاحی برای جنگ شهریگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ همزمان با مراسم نهمین جشنواره حضرت علی‌ اکبر(ع) که با حضور سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برگزار شد، سلاح‌های انفرادی کلاش «آکا 133» و تک تیرانداز 12.7 میلی‌متری «نصر» رونمایی شد.

هرچند تاکنون اخبار رسمی درباره جزییات «آکا 133» که به سفارش نیروی زمینی سپاه ساخته شده اعلام نشده ولی چنانچه این مدل از خانواده سلاح‌های کلاشینکف را با دقت نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این سلاح جدید را باید به نوعی مدل ارتقاء یافته «آکا 103» بدانیم.

اسلحه «آکا 103» که از جمله سلاح‌های روسی محسوب می‌شود، از جنس پلیمر و قطعات پلاستیکی ساخته شده که در یک سال اخیر تعدادی از این مدل وارد کشور شد. با ورود این سلاح متخصصان صنایع دفاعی کشورمان با اعمال تغییراتی بر روی این سلاح توانستند سلاح بومی «آکا 133» را تولید کنند.

البته تا زمانی که به صورت رسمی اطلاعاتی در خصوص جزییات این سلاح بومی منتشر نشود نمی‌توان به صورت قاطع درخصوص آن اظهار نظری داشت با این حال آنچه در تصاویر مراسم رونمایی این سلاح مشاهده می‌شود، در حقیقت باید گفت مدل «آکا 133» همان «آکا 103» است که با تغییرات و نصب تجهیزات، تولید شده است.

تجهیزاتی که در مدل «آکا 133» نصب شده تجهیزات اپتیکی و موارد مورد نیاز مثل سایت نشانه روی «رد دات»، چراغ قوه و دوپایه است.

سایت نشانه‌روی «رد دات» (نقطه قرمز) که بر روی این سلاح نصب شده آن را به سلاحی ویژه نبرد شهری تبدیل کرده است، به نحوی که کاربر را قادر می‌سازد تا برای نشانه‌گیری سریع و عکس العمل‌های آنی، عملکرد بهتری داشته باشد.

بنابراین می‌توان گفت که «آکا 133»، سلاحی است که کاربرد آن بیشتر برای عملکرد بهتر در جنگ شهری است.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها