نمایشگاه کتاب -117/ صالحی در اختتامیه سی‌اُمین نمایشگاه کتاب:

تشکل‌ها از فردا کار نمایشگاه آینده را آغاز کنند/ نمایشگاه مراحل نهایی واگذاری را طی می‌کند

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران مراحل نهایی واگذاری به بخش خصوصی و ناشران را طی کرده و طی می‌کند و ما به مراحل پایانی پروسه واگذاری نزدیک شده‌ایم.
کد خبر: ۲۳۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ - 13May 2017
تشکل‌ها از فردا کار نمایشگاه آینده را آغاز کنند/ نمایشگاه مراحل نهایی واسپاری را طی می‌کند
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم‌ اختتامیه سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور «رضا صالحی‌امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «سید عباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر و رئیس نمایشگاه کتاب تهران و همچنین رایزن فرهنگی ایتالیا امروز، شنبه (23 اردیبهشت) برگزار شد.
 
«سید عباس صالحی» رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این مراسم اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران مراحل نهایی واگذاری به بخش خصوصی را طی کرده و طی می‌کند و ما به مراحل پایانی پروسه واگذاری نزدیک شده‌ایم.

وی ادامه داد: از فردا از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه آشنا می‌خواهیم که کلید نمایشگاه سی و یکم را بزنند و برنامه ریزی‌های این حوزه را با نگاهی به قوت‌ها و ضعف‌های نمایشگاه سی‌ام انجام دهند.

معاون فرهنگی ارشاد تصریح کرد الان دو اتحادیه سراسری حوزه نشر کشور مجری برنامه‌ریزی نمایشگاه هستند و از فردا شورای هفت نفره این دو اتحادیه می‌توانند برنامه‌ریزی ابتدایی نمایشگاه سال آینده را آغاز کنند و منتظر این هستیم که دوستان مان در صنف از فردا جلسات خود را آغاز کرده و برنامه های روشن خود را برای نمایشگاه آتی به وزارت ارشاد ارائه کنند.

صالحی تصریح کرد: تحولی که در حیطه بین المللی نمایشگاه کتاب رخ داد، مسئله قابل توجهی است. اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داد. کشور ایتالیا با برنامه های بسیار متنوع در نمایشگاه تهران حاضر شد و استانبول به عنوان شهر مهمان در نمایشگاه حضور خوبی داشت.

وی ادامه داد: برای اولین بار بحث بورسیه نمایشگاه کتاب تهران که از کشورهای مختلف بود آغاز شد و نویسندگان و ناشرانی از کشورهای مختلفی به نمایشگاه آمدند و امیدواریم با دریچه‌ای که با بین‌المللی شدن نمایشگاه کتاب باز شده به دروازه‌های نشر جهانی برسیم و نمایشگاه کتاب تهران پل ارتباطی فعالی باشد برای برقراری ارتباط با صنعت نشر جهان.

صالحی با اشاره به مکان نمایشگاه گفت: شهر آفتاب با این نگاه محل برگزاری نمایشگاه کتاب قرار گرفت که محیط نمایشگاهی را دارد و زحمات دوستان در آماده سازی این مکان هم باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه نباید بی انصافی شود، ولی تا وقتی پروژه کامل نشود، قطعا نگرانی‌ها جدی خواهد بود و باید به تعداد سالن‌های مسقف اضافه کرد و اگر این اتفاق نیفتاد، نمایشگاه کتاب تهران در گرمای زیر چادرها از نفس خواهد افتاد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: زمانی می‌توان از اتفاقاتی که در این دوره از نمایشگاه کتاب بر اثر بارندگی رخ داد، جلوگیری کرد که زیرساخت‌های شهر آفتاب تکمیل شود. امیدواریم با اهتمامی که بانک شهر نسبت به بحث نمایشگاه‌های کتاب و شهر آفتاب داشته، سال آینده که به این مکان می‌آییم دیگر ناشران و مردم مان را به چادرها نبریم؛ چرا که شان مردم ایران بالاتر از آن است که اقامت فرهنگی اش با زجر و سختی همراه باشد.

وی ادامه داد: دوستان ما در دستگاه‌های مختلف زحمات زیادی را برای آماده سازی نمایشگاه کشیدند ولی تا وقتی که مشکلات حل نشود، زحمات آن‌ها هم به هدر می‌رود و ما منتظر زیرساخت‌های خوب در چند ماه آینده در شهر آفتاب هستیم و منتظر اتفاقاتی هستیم که به ما اطمینان بدهد که مردم و ناشران راحت تر می توانند این رویداد فرهنگی را برگزار کنند.

شایان ذکر است سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب دایر بود.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار