فرمانده سپاه امام رضا(ع)؛

رمز پیروزی انقلاب اسلامی تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت است

سردار نظری گفت: پدیده انقلاب اسلامی به ذات، توسعه یافته و تکامل یافته است و برای تعالی بخشی آن نیاز به توسعه کمی و کیفی در بُعد سخت افزاری دارد. هر توسعه و حرکتی نیاز به قدرت دارد که شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۲۳۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ - 13May 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، نخستین اجلاسیه شهدای دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور خانواده معظم شهدای دانشجو و مسئولین این دانشگاه و دانشجویان در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) در این مراسم اظهار داشت: پدیده انقلاب اسلامی به ذات، توسعه یافته و تکامل یافته است به دلیل اینکه منشاء آن اسلام ناب بوده و برای تعالی بخشی آن نیاز به توسعه کمی و کیفی در بُعد سخت افزاری دارد.

وی افزود: هر توسعه و حرکتی نیاز به قدرت دارد و مؤید این مطلب کلام حضرت امام (ره) است که فرمودند: «مظهر قدرت ایران شهدا هستند». شهدا از دو منظر، مظهر قدرت هستند. اول اینکه از متن مردم برخواستند و دوم اینکه هر حرکتی باید دارای هدف و جهت باشد که تبعیت از امام و ولایت هدف شهدا بود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: هم قدرت هدایت و هم قدرت حرکت انقلاب اسلامی، مظهر قدرت شهدا است و شهدا مظهر قدرت اسلامی و توسعه انقلاب اسلامی هستند.

سردار نظری خاطر نشان کرد: این قدرت بخشی، متناسب با شرایط انقلاب اسلامی پیش آمده است. در مقطعی شهدای نهضت اسلامی را داشتیم. شهدایی که در جریان انقلاب و برای برداشتن مانعی به نام رژیم طاغوت در زندان ها و مبارزه با شاه که نماد استکبار بود به شهادت رسیدند. بلافاصله به تناسب پیشرفت انقلاب اسلامی شهدای تحکیم و تثبیت نظام را شاهد هستیم که به دست منافقین به شهادت رسیدند که شهدای امنیت و استقرار نظام اسلامی بودند. این شهدای والامقام در مقطع سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی فداکاری های زیادی از خود نشان دادند.

وی گفت: امروز که سخن از منافقین است باید بگویم اگر رأفت اسلامی نبود این منافقین هرگز حیات پیدا نمی کردند تا در برابر صدام زانوی تعظیم بزنند و عملیات هایی چون چلچراغ و فروغ جاویدان را طراحی و اجرا کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، مردم کشورمان جوانان خود را در طول هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای عقیدتی این نظام در مناطق عملیاتی همچون شلمچه، فکه، چزابه و... تقدیم کردند. و امروز در امتداد حرکت دفاع مقدس در مسیر رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی شهدای مدافع حرم جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به کار اهمیت شهدای مدافع حرم تصریح کرد: شهدای مدافع حرم یک برجستگی دارند و آن این است که این شهدا، شهدای امت هستند که بعد از سازندگی جامعه اسلامی در مسیر شکل گیری امت اسلامی حرکت کرده-اند. رمز پیروزی انقلاب اسلامی شهید و شهادت و فرهنگ ایثار و مقاومت است.    

سردار نظری در پایان گفت: امروز قدرت برخواسته از قدرت شهدا و قدرت مردمی، این توان را بوجود آورده که دشمنان نظام اسلامی، تهدید حمله به ایران را هم حتی به ذهن  خود خطور نمی دهند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار