دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

وقوع زمین لرزه در خراسان شمالی/ فوت 3 نفر و مصدومیت 225 تن/ مردم شب را بیرون از منزل سپری کنند

در پی وقوع زمین لرزه در استان خراسان شمالی، 16 نفر مصدوم که 11 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
کد خبر: ۲۳۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ - 13May 2017
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، ساعتی پیش زمین لرزه‌ای با شدت 5.7 ریشتر پیش قلعه در استان خراسان شمالی را لرزاند که در ادامه آخرین اخبار این حادثه را می‌خوانید:
 
فوت 3 نفر/ مصدومیت 225 نفر
 
استاندار خراسان شمالی گفت: این زمین لرزه فوت 3 نفر، مصدومیت 225 نفر، تخریب 40 درصدی برخی روستاها و قطعی گاز 11 روستا به همراه داشته است.
 
وی افزود: از ابتدای وقوع زلزله، ستاد بحران مدیریت استان در بجنورد و مانه و سملقان تشکیل و در حال آمار گرفتن از مبادی مربوطه هستیم. آسیب‌دیدگان زلزله توسط نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، اداره کل راه و ارتش به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند.
 
برق بجنورد وصل شد
 
00:28- معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: زلزله امشب خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشته است و به تعدادی از روستاها از 20 تا 50 درصد خسارت وارد شده است.
 
وی همچنین خبر داد که برق بجنورد وصل شده اما مردم همچنان در خیابان‌ها هستند.
 
قطع برق و تلفن منطقه
 
00:12- گفته رئیس اورژانس کشور برخی از منازل در بجنورد و در قصر قجر و بیدک دچار آسیب شده و برق منطقه قطع شده است و شبکه تلفنی نیز قطع است.
 
وی بیان داشته است که 4 تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.
 
وقوع زمین لرزه در خراسان شمالی/ مصدومیت 16 نفر/ مردم شب را بیرون از منزل سپری کنند 
چادر زدن مردم بجنورد در پارک‌ها
 
احتمال وقوع پس لرزه
 
00:06- مدیر کل بحران استان خراسان شمالی نیز در این رابطه عنوان کرده است: زلزله امشب بجنورد باعث شده که شیشه تعدادی از منازل شکسته شود و اکثر مردم به خیابان‌ها بیایند. احتمال پس لرزه وجود دارد، بهتر است که مردم امشب را بیرون از منزل سپری کنند.
 
وی افزوده است: هر سه خروجی شهر بجنورد ترافیک بوجود آمده و مردم به پارک‌های خارج شهر هجوم آورده‌اند. از مردم عزیز خواهش می‌کنیم خونسرد باشند تا به امنیت جانی خودشان و دیگران لطمه وارد نشود.
 
مصدومیت 16 نفر
 
23:54- «حسن نوری» معاون عملیات اورژانس کشور در گفت‌وگو با ما اظهار داشت: در پی وقوع این زلزله که در عمق 11 کیلومتری زمین صورت گرفت؛ 16 نفر مصدوم شدند.
 
وی افزود: 11 نفر از این مصدومان مربوط به بجنورد مرکز استان هستند که به صورت سرپایی درمان شدند و 5 مصدوم دیگر مربوط به روستای قصر فجر هستند.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار