مک مستر:

«ترامپ» از حق تعیین سرنوشت فلسطینیان حمایت می‌کند!‌

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد «ترامپ» در جریان سفر آتی به اراضی اشغالی، از حق تعیین سرنوشت فلسطینیان حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ - 14May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ژنرال «هربرت مک‌ مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور کشورش به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد «ترامپ» در جریان این سفر از حق تعیین سرنوشت فلسطینیان حمایت خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه سخنان خود در این خصوص همچنین امکان گردهماوری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در راستای احیای مذاکرات به اصطلاح صلح خاورمیانه را نیز رد نکرد.

موضوع حق تعیین سرنوشت که از سوی این مقام کاخ سفید مطرح شده؛ می‌تواند نشانه‌ای تلویحی دال بر پذیرش طرح دو دولت در سرزمین‌های اشغالی از سوی «ترامپ» باشد؛ اقدامی که می‌تواند تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در تصویب طرح «کشور یهود» در کنست را با چالش جدی مواجه نماید.

لازم به ذکر است، سفر «دونالد ترامپ» به عربستان ۲ روزه خواهد بود. «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی، رهبران ۱۷ کشور مسلمان را برای دیدار و گفتگو با «دونالد ترامپ» به ریاض دعوت کرده است.

این در‌حالی است که پس از «ریاض»، «ترامپ» برای دیدار با سران رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا سپس به رم و پس از آن به بروکسل خواهد رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها