رئیس اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان مرکزی:

نخبگان پیشکسوت بازنشسته دفاع مقدس شناسایی شوند

محمد فراهانی گفت: شناسایی نخبگان پیشکسوت بازنشسته دوران جنگ تحمیلی، بسترسازی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۲۳۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ - 14May 2017
نخبگان پیشکسوت بازنشسته دفاع مقدس شناسایی شوند

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، «محمد فراهانی» رئیس اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان مرکزی در نشست پیشکسوتان دفاع مقدس این استان با اشاره به ضرورت شناسایی نخبگان بازنشسته دفاع مقدس اظهار داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی و مقاومت و ایستادگی هستند که امروز نیاز است که نخبگان این حوزه شناسایی شود تا بتوان از آنان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد.

وی افزود: هریک از این نخبگان می‌توانند در امور مختلف مشارکت کرده و فعالیت‌های مطابق بر توانمندی‌های خود را انجام دهند.

رئیس اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان مرکزی تصریح کرد: به منظور ساماندهی هرچه بهتر به امور مربوطه نیاز است که برنامه ریزی مدونی برپایه اعتبارات پیش رو انجام شود.

فراهانی با اشاره به تعیین آمار نهایی بازنشستگان دفاع مقدس گفت: تعیین میزان اعتبار مورد نیاز و همین‌طور مشخص کردن میزان آمار بازنشستگان نخستین گام در حوزه رسیدگی به امور مربوط به بازنشستگان دفاع مقدس است.

خاطرات جنگ توسط راویان هشت سال جنگ تحمیلی بازگو شود

در ادامه این نشست سرهنگ «محمد نبی فراهانی» رئیس کانون بازنشستگان ارتش با بیان برخی از خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: نکته‌ای که از اهمیت بسیاری برخوردار است این بوده که افرادی که برای نقل خاطرات و ناگفته‌های جنگ در محافل مختلف دعوت می‌شوند، افرادی باشند که دفاع مقدس را با گوشت و پوست خود به معنای واقعی درک کرده و حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در ارتش این امکان را داریم که از لحاظ نیروی انسانی هرگونه مشارکت در بحث ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس را داشته باشیم.

در بخش دیگری از این نشست، «محمد فراهانی» رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به ایجاد و طراحی فرم های واحد گفت: به منظور ایجاد ساماندهی و انسجام در تهیه بانک های اطلاعاتی برای پیشکسوتان بهتر است که فرم های یکسان و جامع برای پیشکسوتان بازنشسته تمامی نهادها طراحی شود.

وی افزود: بی شک بازنسشتگان هشت سال جنگ تحمیلی انتقال دهندگان اصلی فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می آیند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار