واشنگتن خبر داد؛

ساخت سامانه دفاع ضدموشکی با هدف رهگیری و انهدام «موشک‌های بالستیک» کره شمالی

نیروی دریایی آمریکا قصد دارد ماه آینده، یک فروند کشتی پیشرفته با سامانه دفاعی «موشک بالستیک» را در هاوایی آزمایش کند.
کد خبر: ۲۳۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ - 14May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نیروی دریایی آمریکا از ساخت یک فروند کشتی پیشرفته با سامانه دفاعی موشک بالستیک که قابلیت رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک را دارد، خبر داد. این کشتی در‌حال حاضر، برای انجام آزمایش سامانه دفاعی موشک بالستیک در بندری در «هاوایی» مستقر شده است.

این سامانه دفاعی زمین‌پایه که به سیستم موقعیت‌یاب جهانی «جی‌پی‌اس»، مجهز است، با پرتاب موشک رهگیر زمین‌پایه قابلیت ردیابی و انهدام موشک‌های بالستیک را در میانه‌ی ‌راه دارد.

برخی رسانه‌های غربی امروز (یک‌شنبه)، از آزمایش جدید موشکی «پیونگ یانگ» خبر دادند. همچنین، براساس گزارش ارتش کره جنوبی، کره شمالی صبح امروز یک «موشک بالستیک» را شلیک کرد که پس از طی 700 کیلومتر مسافت در دریای ژاپن فرود آمد. در پی این آزمایش موشکی، کاخ سفید خواستار وضع «تحریم‌های قوی‌تر» بر ضد کره شمالی شد.

روزنامه دولتی کره شمالی نیز امروز پس از آزمایش موشکی بالستیک جدید این کشور که بدون توجه به هشدارهای جامعه بین‌المللی صورت گرفت، بار دیگر بر موضع پیونگ یانگ درخصوص تقویت توانمندی‌های دفاعی خود تاکید کرد و نوشت: «ارتش و مردم ما چشم خودشان را به روی اقدامات تحریک آمیز دشمنان نخواهند بست و از تلاش برای تقویت توان دفاعی خود دست نخواهند کشید».

پس از روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا، تنش‌های میان واشنگتن و پیونگ یانگ به شدت افزایش یافته است. آمریکا به بهانه مقابله با آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، حضو نظامی خود را در شبه جزیره کره تقویت کرده است.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار