تجمع علمای مسلمین لبنان:

مشکل اعراب با ایران به خاطر شعار آزادی فلسطین و حمایت از سوریه است

تجمع علمای مسلمین لبنان به مناسبت سالگرد روز «نکبت» فلسطین بیانیه‌ای صادر کرده و گفتند: همچنان فلسطین از اشغالگری رنج می‌برد و چیزی که تغییر کرد این است که حاکمان جهان عرب علیه فلسطین توطئه کرده و آن را تنها گذاشتند تا از درد اشغالگری رنج ببرد.
کد خبر: ۲۳۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵ - 15May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، تجمع علمای مسلمین لبنان به مناسبت سالگرد روز «نکبت» فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: وارد شصت و نهمین سال «روز نکبت» شده‌ایم و همچنان فلسطین از اشغالگری رژیم صهیونیستی رنج می‌برد و چیزی که تغییر کرد این است که حاکمان جهان عرب علیه فلسطین توطئه کرده و آن را تنها گذاشته تا از درد اشغالگری رنج ببرد.

این نهاد سیاسی مذهبی افزود: این حاکمان نه تنها هیچ اقدامی برای آزادی آن نکردند بلکه برای تقویت و تثبیت رژیم اشغالگر به صورت پنهانی تلاش کردند و امروز بطور آشکارا با دشمن همکاری می‌کنند و با رژیم پیمان واحدی علیه دشمنی که برای امت اسلامی اختراع کردند، می‌بندند و آن را از برادر دینی و حامی مسائل امت به حکومتی تبدیل کردند که یک‌بار با عنوان مذهب و یک‌بار با عنوان قومیت با آن بجنگند.

تجمع علمای مسلمین لبنان یادآور شد: این در‌حالی است که مشکل حقیقی آنان (اعراب) با این حکومت به خاطر این است که شعار آزادسازی فلسطین را در سرتاسر این کشور بالا برد و هرگونه راه حل تسلیم در برابر رژیم صهیونیستی را نپذیرفت و از سوریه در برابر حملات کشورهای جهان حمایت کرد. چرا که سقوط سوریه منجر به ضعف محور مقاومت می‌شد و دیگر زمان زیادی دوام نمی‌آورد؛ این حکومت در واقع جمهوری اسلامی ایران است که بار مسئله فلسطین را به دوش کشید و آن را مسئله امت اسلامی دانست نه فقط مسئله اعراب یا فلسطینی‌‌ها.

این تجمع افزود: در 69 سالگرد «روز نکبت»، اسرای فلسطینی، اعتصاب غذای گسترده‌ای را آغاز کردند تا به حقوق انسانی خود که قوانین حقوق بشر آن را تصویب کرده است، برسند؛ این در‌حالی است که حاکمان جهان عرب و نهاد‌های حقوق بشر در سکوتی مرگبار فرو رفته‌اند و خیابان‌ها از جوشش افتاده‌اند و این نکبتی تازه است که با پایداری آنان در نهایت به حقوق قانونی خود خواهند رسید.

تجمع علمای مسلمین لبنان در پایان گفت: ای فلسطین ناراحت نباش، بندگان شجاع در همین نزدیکی‌ها می‌آیند، پس آغوشت را برای استقبال از قهرمانان پیروزمند، شهدای باکرامت و زخمیان بردبار باز کن.

منبع: حوزه


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار