معاون فرهنگی ستاد کنگره 8 هزار شهید گیلان خبر داد؛

رونمایی از 4 عنوان کتاب در سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان

معاون فرهنگی ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان گیلان از رونمایی چهار عنوان کتاب در سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ - 16May 2017
رونمایی از 4 عنوان کتاب در سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلانبه گزارش دفاع پرس از رشت، رضا صالح فخاری از رونمایی چهار عنوان کتاب در سی و پنجمین  سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و اظهار داشت: جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، چهار عنوان کتاب از خاطرات و زندگینامه شهیدان فرهاد خوشه‌بر، سید اسماعیل سیرت‌نیا، حامد کوچک‌زاده و حبیب روحی با نام «ساقیان حرم یک، دو، سه و چهار» در سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی می شود.
 
وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: تعداد 1000نسخه از هر یک  از این کتاب‌ها توسط مرکز نشر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه برای نخستین‌بار در سال 96 به چاپ رسیده است.
 
معاون فرهنگی ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان گیلان افزود: این کتاب‌ها را گروه پژوهش ستاد کنگره شهدا با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری رشت به چاپ رسانده است.

فخاری در ادامه از رونمایی دو کتاب دیگر در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و گفت: حوزه هنری گیلان نیز در این ایام کتاب «رقص روی یک پا»که مجموعه خاطرات جانباز و آزاده سرافراز اسماعیل یکتایی از شهرستان لنگرود هست را رونمایی خواهد کرد.

وی همچنین از رونمایی کتاب شعر یوسف‌های شهر که مجموعه یکصد شعر از شاعران جوان استان برای شهدای مدافع حرم است خبر داد و افزود این کتاب توسط ادار کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در 1000نسخه به چاپ رسیده که در ایام‌الله سوم خرداد به دست علاقه‌مندان فرهنگ ایثار و شهادت خواهد رسید.
 
معاون فرهنگی ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: کتاب «بیدارتر از آفتاب» که یک رمان است و به زندگی همسران دو شهید والامقام مدافع حرم پرداخته است در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

استان گیلان تا کنون 19 شهید مدافع حرم تقدیم اهل بیت (ع) نموده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها