استاندار گیلان؛

فتح خرمشهر نمادی از وحدت، همدلی و همراهی مردم با نیروهای مسلح بود

استاندار گیلان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وحدت و حضور ملت ایران در کنار نیروهای مسلح را عامل پیروزی و آزادی خرمشهر دانست و گفت: یکی از نمادهای وحدت ملی و مقاومت در برابر دشمنان حضور حداکثری مردم در انتخابات است.
کد خبر: ۲۳۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ - 16May 2017
فتح خرمشهر نمادی از وحدت، همدلی و همراهی مردم با نیروهای مسلح بودبه گزارش دفاع پرس از رشت، محمدعلی نجفی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های بزرگداشت سالروز سوم خرداد و عملیات غرورآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر آن را نمادی از وحدت، همدلی و همراهی مردم با نیروهای مسلح دانست و افزود: با توجه به فراز و فرودهای بسیار و خاطرات به یادماندنی از دفاع مقدس در نهایت کشورمان تجاوزگری دشمن در جنگ تحمیلی را عزتمندانه پایان داد.

وی رهبری امام خمینی (ره)، وحدت و حضور ملت ایران در کنار نیروهای مسلح را عامل پیروزی و آزادی خرمشهر دانست و افزود: وحدت ملت، فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، مقاومت، ولایتمداری و در کنار یکدیگر بودن را به همراه خواهد داشت.

استاندار گیلان بر ضرورت ترویج این فرهنگ تأکید کرد و با بیان اینکه یکی از نمادهای وحدت ملی و مقاومت در برابر دشمنان حضور حداکثری مردم در انتخابات است افزود: ان شاء الله مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بار دیگر با حضور خود در پای صندوق‌های رأی با تجدید میثاق با امام و رهبری پایبندی خود را به نظام و انقلاب نشان داده و دشمنان را مأیوس می‌کنند.

وی با بیان اینکه دنیا شاهد حضور مردم ایران در انتخابات خواهد بود افزود: باید فضایی فراهم کنیم تا مردم احساس کنند که ضامن و امانتدار رأی آنان هستیم و آن را حق الناس می‌دانیم تا با کمال آرامش در این انتخابات شرکت کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم را تنها باید دعوت به شرکت در انتخابات کرد و تشخیص با خود آنان است افزود: تخریب و تهمت درست نیست، مردمی که ۳۸ سال پای نظام و انقلاب مانده‌اند خود قادر به تشخیص نامزد اصلح هستند.

نجفی با اشاره به ضرورت ایجاد فضای همدلی و همراهی به برگزاری منظم نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: باید شرایط لازم را در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فراهم کنیم.

وی با قدردانی از حمایت رئیس سازمان برنامه و بودجه در ساماندهی مزار شهدای رشت اظهار کرد : با پیشنهاد بنده و پیگیری‌های صورت گرفته در استان در حدود ۳ میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدای رشت هزینه شد.

استاندار گیلان با اشاره به ساماندهی مزار شهدای شهرستان انزلی، آستانه اشرفیه و شهرستان‌های دیگر استان اظهار کرد: در سال گذشته در حدود ۵ میلیارد تومان در این بخش هزینه شد.

نجفی ادامه داد: ساماندهی مزار شهدای انزلی نیز جزو برنامه‌ها بوده و در سال جاری به جد دنبال آن هستیم.

وی با بیان اینکه ارزش‌های ایثار و شهادت چیزی نیست که  از اذهان فرامون شود افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را جزو وظایف خود می‌دانیم و باید با ایجاد یادمان و گنجانیدن این فرهنگ در آموزه‌های درسی در جهت اشاعه این فرهنگ تلاش کنیم.

در ادامه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: خدا را شاکریم در سرزمین زندگی می‌کنیم که نامش جمهوری اسلامی ایران است.

رسول جلایی افزود: به یُمن فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس این حماسه که دست خدا پشتیبان آن بود ارزش‌های انسانی و اسلامی فتح شد.

وی در پایان تصریح کرد: تقدیم بیش از ۲۵۰ شهید گیلان از مجموع ۶ هزار شهید عملیات بیت المقدس هدیه‌ای از بهترین‌های این دیار برای نظام مقدس است وی با بیان اینکه دفاع مقدس فصل مشترک در بین ملت ایران است عنوان کرد: موضوع دفاع مقدس در کشور یکی از محورهای اساسی همبستگی و هویت ملی است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها