مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

وظیفه امروز ما تکمیل رسالت دیروز رزمندگان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: کار امروز ما تکمیل رسالت دیروز رزمندگان و دلاورمردان دفاع مقدس است و باید در این مسیر، تلاش خود را مجاهدت در راه اسلام و انقلاب بدانیم.
کد خبر: ۲۳۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ - 16May 2017
فتح خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی در تمام سال های دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی در جمع ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: خانواده بزرگ  ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی را باید به عنوان نیروهای ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس برای انقلاب و اسلام نگه داریم.

وی با تاکید به اینکه با توجه به پیش رو داشتن انتخابات از خداوند متعای خواستاریم قلوب ملت ایران را به سمتی هدایت کند که حضور پرشور مردم در این انتخابات که یک امتحان بزرگ می‌باشد با سربلندی و موفقیت پشت سر بگذارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز ش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: زنده نگه داشتن مناسبت‌های دفاع مقدس به معنای زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی است و این ارزش‌ها به عنوان بزرگترین و حماسی‌ترین وقایع این انقلاب در تاریخ کشور ما ثبت شده است و ما وظیفه داریم این مناسبت‌ها را برای نسل جوان امروز جامعه بازگو نماییم که نسبت به ارزش‌های انقلاب، انقلابی رشد کنند و ایستادگی نمایند.

سلامی اشاره کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات ولی مجاهدانه در جبهه‌های اسلام، با ایمان قوی، تعصب انقلابی، روحیه حماسی و شهادت‌طلبی، روحیه ایثار و گذشت در جبهه‌ها حاضر شدند و با دشمن بعثی مبارزه کردند.

وی بیان داشت: پیروزی‌های بزرگ ما در دوران دفاع مقدس مرهون تلاش‌های رزمندگان مجاهدی بود که مخلصانه مبارزه کردند و ما باید امروز این حماسه  عظیم را به جوانان و نسل جوان جامعه انتقال دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تاکید کرد: کار امروز ما تکمیل رسالت دیروز رزمندگان و دلاورمردان دفاع مقدس می‌باشد و باید در این مسیر، تلاش خود را مجاهدت در راه اسلام و انقلاب بدانیم.

وی گفت: حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس ما بود که به عنوان بزرگترین حماسه در تاریخ دفاع مقدس ثبت شد که با این فتح بزرگ وضعیت جنگ از نظر سیاسی، نظامی، اقتصادی به نفع ایران  تغییر کرد و  بعد از آن عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان شکل گرفت و خرمشهر و فتح خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی در تمام سال‌های دفاع مقدس ثبت شد.

سلامی افزود: از فعالیت‌های ماندگاری که در حوزه دفاع مقدس در حال انجام می‌باشد جمع‌آوری آثار و اسناد رزمندگان جنگ تحمیلی می‌باشد که به جهت ثبت در بانک اطلاعاتی و تدوین دایره‌المعارف استانی دفاع مقدس به منظور نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی جامعه در حال انجام می‌باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص انتظارات خود از برنامه‌های سوم خرداد دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: ما انتظار داریم برگزاری برنامه‌های فرهنگی، غبارروبی گلزار شهدا، همایش بزرگ ایثارگران، تجلیل از رزمندگان، دیدار با خانواده شهدا و حماسه‌سازان عملیات بیت‌المقدس، حضور راویان در جمع دانشجویان و کارکنان، برپایی ایستگاه صلواتی، فضاسازی فرهنگی و تبلیغاتی در دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی، درمانی تحت پوشش می‌باشد که ان‌شاالله در ایام بزرگداشت حماسه سوم به نحوه مطلوب برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار