یک روزنامه کویتی فاش کرد؛

نشست محرمانه علیه حزب الله در واشنگتن

یک روزنامه کویتی با فاش کردن میزبانی غیرعلنی و محرمانه اخیر واشنگتن از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی و نیز عرب‌های خلیج فارس، هدف از برگزاری آن را بررسی چگونگی مقابله با حزب الله لبنان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۳۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ - 16May 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه رای الیوم، روزنامه السیاسه کویت فاش کرد واشنگتن در روزهای چهارم و پنجم می (14 و 15 اردیبهشت) میزبان نشست غیرعلنی و محرمانه بود، که در آن میهمانانی از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی و نیز کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و در صدر آن عربستان، کویت، بحرین و قطر حضور داشتند و محور آن بر چگونگی مقابله با حزب الله متمرکز بود.

تحریم اقتصادی حزب الله و حامیانش


شرکت کنندگان در این نشست طراحی نقشه بین‌المللی مشترک برای رویارویی با حزب الله و فعالیت‌های تجاری و مالی آن را بررسی کردند و در این خصوص به اعمال فشار بر آن از راه‌های مختلف از جمله تحریم اقتصادی جدید علیه اعضای آن و زیرنظر گرفتن حامیان و نزدیکان حزب الله در سراسر جهان اشاره کردند.

حاضران در این نشست در مورد تصمیم‌گیری در حق موسسات نزدیک به حزب الله در خارج از لبنان که بیشتر در آفریقا و اروپا فعالیت دارند، به توافق رسیدند زیرا این مؤسسات در حمایت مالی از حزب الله مشارکت دارند.

همچنین نظارت بر تمام معاملات مالی تاجران و حامیان مالی حزب الله از خارج یکی دیگر از موارد مورد توافق نشست واشنگتن بود.

کشورهای شرکت کننده در این نشست تاکید کردند باید با فعالیت‌های حزب الله مقابله شود و قوانین جدید و سختگیرانه ای در مورد بانک‌های لبنان در نظرگرفته شود و هر بانک و یا مؤسسه واسطه‌ای که در لبنان و خارج از آن  هرگونه تسهیلات و یا خدمات به حزب الله ارائه کند، مجازات شود.

این اقدام بین‌المللی در پی افزایش قدرت و نقش حزب‌الله در لبنان و سوریه به ویژه مشارکت آن در جنگ سوریه در کنار ارتش این کشور صورت گرفته است.

این در حالی است که دو هفته پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا در تلاش برای رهبری ائتلاف بین‌المللی متشکل از 20 کشور برای مبارزه با حزب الله است.

یکی از اهداف تکاپوی آمریکا در این زمینه ایجاد اهرم های فشار کارآمد و موثر برای از بین بردن تمام راه‌های حمایت مالی از حزب الله است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها