«البحر المسجور»؛ عملیات بزرگ انصارالله برای دفاع از سواحل و آبهای یمن

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای انجام یکی از بزرگترین عملیات‌های خود به منظور مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی به سواحل و آبهای یمن آماده‌ شدند.
کد خبر: ۲۳۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ - 16May 2017
«البحر المسجور»؛ عملیات بزرگ انصارالله برای دفاع از سواحل و آبهای یمنبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع آگاه نظامی یمن وابسته به انصارالله از عملیات نظامی جدید کمیته‌های مردمی و ارتش یمن خبر داد.

این منبع آگاه اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آماده انجام عملیات «البحر المسجور»(دریای افروخته) در دفاع از سواحل کشورشان در مقابل هرگونه تجاوز احتمالی هستند.

بر اساس این گزارش، در صورت نزدیک شدن متجاوزان سعودی- آمریکایی به سواحل یمن و آبهای دریای سرخ، نیروهای یمنی یکی از بزرگترین عملیات‌های دفاعی خود را آغاز خواهند کرد.

این در حالی است که هر روز رسانه‌های سعودی و رسانه‌های یمنی وابسته به ریاض اخباری از آمادگی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی برای حمله به بندر «الحدیده» که تنها شریان حیاتی مردم یمن به شمار می‌رود، منتشر می‌کنند و حتی کارشناسان امور سیاسی بر این باورند سفر قریب‌الوقوع «دونالد ترامپ» به ریاض و سپس تل‌آویو به منظور تعیین سرنوشت این عملیات در الحدیدة صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود که در صورت هرگونه تجاوز احتمالی به بندر الحدیده، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، از موشک‌های جدید و تجهیزات نظامی تحت اختیارش پرده‌برداری خواهد کرد و دیگر به منافع آمریکا در منطقه رحم نخواهد کرد لذا به اعتقاد کارشناسان سیاسی، غافلگیری‌های احتمالی انصارالله برای آمریکا و اسرائیل و عربستان، عامل اصلی بازدارنده حمله به بندر الحدیده است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار