کارگاه «فضای مجازی، آسیب‌ها و راهکارها» در یاسوج برگزار شد

کارگاه آشنایی با «فضای مجازی، آسیب‌ها و راهکارها» در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ - 16May 2017
کارگاه «فضای مجازی، آسیب‌ها و راهکارها» در یاسوج برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، کارگاه آشنایی با موضوع «فضای مجازی، آسیب‌ها و راهکارها» در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
در این کارگاه که با حضور یکی از اساتید حوزه سایبری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، پیرامون اهمیت امنیت و حریم خصوصی در فضای مجازی و روش‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی بحث و تبادل‌ نظر شد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: با توجه به همهگیرشدن استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در بین افراد جامعه، متاسفانه کاربران اینترنتی و شبکههای اجتماعی اطلاعات بسیار کمی در مورد چگونگی نحوه صحیح استفاده از ابزارها، نرمافزارها و اپلیکیشنهای اینترنی دارند و همین امر سبب می‌شود کاربران به سادگی طعمه تله‌های اینترنتی شوند.

وی با ارائه گزارشی از آمار استفاده کاربران از فضاهای مجازی، بیشترین استفاده از شبکههای مجازی را تلگرام دانست و خاطرنشان کرد: ما نیز باید با استفاده درست بتوانیم در مقابل دشمن بیاستیم و بزرگ‌ترین وظیفه نهاد فرهنگی است که استادان راهکارهای پیشگیرانه از جرایم را به مردم آموزش دهند.

این استاد دانشگاه افزود: داشتن سواد رسانهای، مهم‌ترین عامل برای شناخت فضای مجازی و کسب مهارتهای لازم برای شناخت رسالت رسانه برای پیشگیری از آسیبها و تهدیدهای این قبیل فضاها است.

سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هم در حاشیه این کارگاه با اشاره به گستردگی استفاده از این فضاها و امکانات در بین مردم جامعه، اظهار داشت: فضای مجازی به یکی از نقاط بالقوه آسیبپذیر و خطرناک تبدیل شده است که لزوم توجه به مصونسازی افراد از تهدیدهای موجود آن بیش از پیش ضروری است و از سوی دیگر، آشنایی با آن، یکی از موضوعات انکارناپذیر است که ضرورت دارد همه اقشار با آن آشنا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار