از سوی معاونت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌های معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 تشریح شد.
کد خبر: ۲۳۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ - 17May 2017
برنامه‌های معاونت ادبیات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تشریح شدمحمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج، اظهار داشت: انتشار 30 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت تا پایان سال 96 از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: این کتاب‌ها در قالب زندگینامه شهدا، شعر، خاطرات فرماندهان و رزمندگان، پژوهش پیرامون ادبیات پایداری، تطبیق وصایای شهدای استان با تعالیم اسلامی، کتاب کودک و ... به چاپ می‌رسد.

مرادی با اشاره به نقش والای اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاههای استان، گفت: امسال دوره‌های متفاوت آموزشی برای این اساتید در نظر گرفته شده و بر اساس مباحث مطروحه و نمرات اخذ شده، استادان خبره به بنیاد مرکز معرفی میشوند تا ضمن صدور حکم تدریس، از ظرفیت آنها در تحلیل مسائل دوران جنگ تحمیلی و بهرهمندی دانشجویان استفاده شود.

وی ابراز کرد: کتاب «سرفههای ناتمام» اثر محمود پیروزه، «بازتاب اسطوره در شعر مقاومت» نوشته خانم همتی، «قفسی که شکست» خاطرات آزاده سرافراز خسرو نیکنام، «مؤلفههای پایداری در ادبیات جنگ» پژوهش سعید غلامنژاد و کتاب خاطرات شهید حمید برفی و شهید سید قادر خیراندیش در آینده‌ای نزدیک منتشر و به مخاطبان عرضه می‌شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جشنواره‌های ادبی و فرهنگی؛ تشکیل دوره‌های آموزشی شعر، خاطره و داستان؛ گردآوری خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس استان، تشکیل بانک اطلاعاتی اهل قلم و تعامل با نهادهای مرتبط استانی در نشر و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

مرادی اهدای کتاب به کتابخانههای عمومی استان، مراسم رونمایی از آثار تولیدی و معرفی در سایت خبرگزاری دفاع مقدس، معرفی و استفاده از ظرفیت شاعران و نویسندگان در صدا و سیمای استان در برنامههای مربوط به حوزه دفاع مقدس، حضور در نمایشگاههای استانی و چاپ آثار نویسندگان متعهد و علاقهمند به این حوزه را از دیگر برنامه‌های معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها