فیلم/ فرمانده فرماندهان؛ شهید «سید مجتبی هاشمی»

کمتر کسی است که چهره مقاوم همراه با کلاه خاکستری رنگ چریکی‌اش را در خیابان خیام ندیده باشد. شاید بتوان لقب مظلوم ترین سردار دوران جبهه و جنگ را به او داد. همان که بعد از شهادت دکتر مصطفی چمران دیگر اجازه ورود به جبهه را پیدا نکرد و حتی زمانی که به صورت ناشناس به منطقه می‌رفت، باز هم دشمنان از دست او در امان نبودند. امروز 28 اردیبهشت ماه سالگرد شهادت آن بزرگ‌مرد گمنام است. شهید «سید مجتبی هاشمی»؛ سردار مقاوم اسلام را از خلال تعاریف و خاطرات یکی از همرزمانش بیشتر بشناسید.
کد خبر: ۲۳۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ - 18May 2017
به گزارش گروه چندرسانه‌ای دفاع پرس، در این بخش «قاسم صادقی» از رزمندگان دفاع مقدس و همرزم شهید هاشمی به بیان ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار می‌پردازد.

 شهید «سید مجتبی هاشمی» از فرماندهان بزرگ جنگ‌های نامنظم جبهه های جنوب کشور بود. او و خانواده‌اش بارها از طرف مجاهدین خلق، تهدید به مرگ شده بودند. او بعد از مدتی از جبهه‌ها برگشت و مغازه لباس‌فروشی‌اش را دوباره دایر کرد. هاشمی، در زمانی که در عملیات ثامن‌الائمه یا شکست حصر آبادان حضور داشت مورد هدف چندین عملیات تروریستی ناکام از سوی مجاهدین خلق قرار گرفت.
 
وی عاقبت در آستانه ماه رمضان سال ۱۳۶۴، از پشت سر هدف گلوله تروریست‌های سازمان مجاهدین خلق (منافقین) قرار گرفت و به شهادت رسید. مصطفی چمران و مجتبی هاشمی تنها فرماندهان جنگ‌های نامنظم در ایران بودند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها