با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

تأکید سازمان بسیج اساتید بر حضور گسترده مردم در انتخابات

سازمان بسیج اساتید کشور با صدور بیانیه‌ای بر حضور گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.
کد خبر: ۲۳۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ - 17May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سازمان بسیج اساتید کشور با صدور بیانیه‌ای از دانشگاهیان و همه اقشار جامعه برای حضور گسترده و باشکوه در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

در متن این بیانیه آمده است: یکبار دیگر در آستانه‌ مهم‌ترین رویداد سیاسی و تاریخی  کشور قرار گرفته‌ایم. بدون شک، این انتخابات به دلایل مختلفی یکی از سرنوشت‌ساز‌ترین پدیده سیاسی در کشور خواهد بود و بی‌گمان چگونگی برگزاری آن و حضور پرشور، حماسی و آگاهانه طیف‌های مختلف مردم می‌تواند سرنوشت متفاوتی را برای کشور رقم بزند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران با درایت و هوشمندی رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) و عبور از پیچ‌های خطرناک و موقعیت‌های دشوار، اینک به یکی از قطب های قدرت در عرصه بین‌الملل بدل شده و نقش و جایگاه آن انکار ناشدنی است. این همه نبود مگر با حضور مردم، به فضل الهی و هدایت پیامرگونه امام المسلمین.

سازمان بسیج اساتید اعلام کرد: نقش و اهمیت مشارکت در انتخابات مبرهن و روشن است. تاثیرات عمیق و گسترده آن در مناسبات بین‌الملل، شناساندن اقتدار نظام اسلامی و آثار مستقیم و تعیین کننده آن بر امنیت داخلی و پویایی اقتصادی و شکوفایی ملی آشکار است.

در این بیانیه آمده است: انتخابات یکی از جدی‌ترین و پر‌شورترین صحنه‌های مشارکت عمومی مردم بوده و می‌تواند برای کشور و ملت ما یک وسیله مصونیت و یک نمودار اقتدار باشد و ملت و نظام اسلامی را در مقابلۀبا چالش‌های گوناگون جهانی، از گذشته مستحکم‌تر کند. انتخابات پُرشور از سوی مردم می‌تواند روز نویی را برای آنها رقم بزند. انتخابات، در صحنه‌های خارجی و در مقابل چشم بیگانگان، و در صحنه‌های داخلی، و هم برای پیشرفت کشور، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین رویدادهاست. تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی آکنده از حضور پرشور و حماسه‌سازی‌های ملت بزرگ ایران است.

در این بیانیه با اشاره به برخی از دغدغه‌ها و ضرورت‌های این مقطع زمانی آمده است: حراست از اقتدار ملی، عزت بین‌المللی و جلوگیری از سرشکستگی ملت در مقابل بیگانه و حفظ و تقویت عظمت و سربلندی ملت و غرور و عزت ملی، نگاه و باور به ظرفیت‌های داخلی با تکیه بر روحیه و اقدام جهادی و عبور از چالش‌ها و مشکلات، شکاف و تبعیض اقتصادی در سیستم آثار و پیامدهای منفی بسیار زیادی دارد.

سازمان بسیج اساتید اعلام کرد: عدم تکمیل اقدامات نیمه کاره دشمن با طرح مسائل و مباحث و دامن‌زدن به تحریک نسل‌های جامعه که حرکت در خلاف امنیت ملی است.

همچنین در این بیانیه بر شجاعت و ایستادگی در مقابل خباثت‌های صهیونیست‌ها و زیاده‌خواهی آمریکا و تلاش برای تقویت استقلال ملی تاکید و اعلام شده است: دوری از طرح مسائل ناروا، بداخلاقی‌ها و قانون شکنی‌ها که سبب امیدواری دشمن و تضعیف آبرو، عزت و سربلندی و عظمت ملت ایران می‌شود.

سازمان بسیج اساتید همچنین بر اولویت دادن به مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه و مردم، حفظ و تقویت پایبندی به قانون، انضباط، سکینه و امنیت و آرامش و انسجام ملی، حفظ و صیانت و مراقبت از آرای مردم که حق‌الناس است و حفظ و تقویت هویت ایرانی اسلامی نیز تأکید کرد.

   سازمان بسیج اساتید کشور ضمن مهم خواندن حضور گسترده و یکپارچه آحاد ملت بویژه طیف‌های تحصیلکرده، نخبگان دانشگاهی و اساتید بسیجی تصریح کرد: با عنایت به موقعیت حساس و مهم کشور در فضای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به تأسی از رهنمودها و فرامین رهبری معظم انقلاب ضروری است دانشگاهیان و اساتید بسیجی  با حضور فعال خود نقش سیاسی و سرنوشت‌ساز خود را ایفا کرده و از جایگاه مرجع اصلی قدرت انتخابات، شخصی را انتخاب کنند که شاخصه‌ها و ویژگی‌های آن بارها در سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره شده است.

در این بیانیه آمده است: با ملاحظه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف جامعه، مشخص می‌شود که ملاک ایشان در انتخاب رئیس جمهور مطلوب، انتخاب کاندیدای اصلح است، کاندیدایی که در مسیر حراست و صیانت از کیان نظام و  گفتمان انقلاب اسلامی مقهور قدرت‌های استکباری نظام سلطه نشود و میراث دار دستاوردهای خون شهیدان و مجاهدت‌های ملت بزرگ ایران باشد.

در این بیانیه آمده است: فردی که مسئولیت اجرایی کشور را به عهده می‌گیرد، باید شاخص‌هایی مانند ایمان، تقوا، شجاعت و روحیه جهادی، دلسوزی، ساده زیستی و دوری از اشرافی‌گری و دارای روحیه خدمت و مردمی بودن، کارآمد، با عزم و اراده قوی و همت بلند، پایبندی به قانون و عدم وجود خط قرمز به ویژه برای اطرافیان خود، نگاه، باور و اعتماد به توانمندی‌های داخلی کشور در ابعاد گوناگون علمی، فنی، انسانی، سرمایه‌ای و غیره، نگاه و رویکرد آرامان‌گرایی واقع‌بینانه و عزم راسخ در مبارزه با فساد و تبعیض را داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها