الشرق الاوسط:

حزب‌الله از مرز لبنان سوریه عقب‌نشینی نکرده است

منابع معارض سوریه می‌گویند که حزب‌الله مواضع خود در رشته‌کوه‌های شرقی لبنان در مرز سوریه را خالی نکرده، بلکه برخی مواضع را تقویت هم کرده است.
کد خبر: ۲۳۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ - 18May 2017
حزب‌الله از مرز لبنان سوریه عقب‌نشینی نکرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روز چهارشنبه 17 می، وبگاه لبنانی «النشره» خبر داد که حزب‌الله از برخی مواضع خود در رشته‌کوه‌های شرق لبنان در مرز سوریه عقب‌نشینی کرده و به مأموریت خود در کمک به ارتش لبنان پایان داده است.

اما امروز (پنجشنبه)، یک کارشناس نظامی لبنانی به روزنامه الشرق الاوسط گفته است که آنچه درباره عقب‌نشینی حزب الله از مواضعش در مرز شرقی لبنان گفته شده، عملیاتی نشده است. 

الشرق الاوسط نام این کارشناس را ذکر نکرد و به نقل از او افزود که «حزب‌الله عملا عقب‌نشینی انجام نداده بلکه بازآرایش کرده به این ترتیب که از برخی مواضع عقب نشست تا حضورش در مواضع دیگر را تقویت کند.

این کارشناس لبنانی گفته که «ماهیت وجودی حزب الله و تسلط نظامی‌اش اجازه نخواهد داد که از مرز لبنان و سوریه عقب‌نشینی کند...».

به گفته این فرد لبنانی، «نقاط حساسی [در مرز لبنان و سوریه] وجود دارد که حزب‌الله نمی‌تواند از آن چشم پوشی کند؛ بخصوص آن نقاطی که شریان اصلی انتقال نیروها و سلاحش به سوریه است. 

همچنین «رامی عبدالرحمن» مدیر آنچه «دیدبان حقوق بشر سوریه» نامیده می‌شود، به الشرق الاوسط گفته است که «حزب‌الله هنوز در بیشتر نقاطی که پیشتر در قلمون و دشت و کوه‌های آن حضور داشت، حضورش را حفظ کرده بخصوص در ریف شمالی دمشق و ریف شمال غرب آن».

بنا بر ادعای عبدالرحمن، حزب‌الله نیروهای خود در برخی مواضع را تخلیه کرده و به مناطق مهم‌تر انتقال داده است که شامل دشت زبدانی  و رشته‌کوه‌های آن و منطقه وادی بردی و دیگر محورهای قلمون غربی است.

پیشتر حزب الله با بیان اینکه برخی مواضع در مرز لبنان و سوریه را تخلیه کرده و به ارتش لبنان تحویل داده است،‌ از ارتش خواسته بود که مسئولیت خود در تأمین امنیت مرز شرقی لبنان را بر عهده بگیرد و مانع نفوذ افراد مسلح از سوریه به خاک لبنان شود. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها