امیر باقری:

رزمایش‌های ما ترکیبی از همه دانش‌های نظامی است

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رزمایش‌های ما ترکیبی از همه دانش‌های نظامی است، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، تا مشخص شود هر فردی برای هر مسئولیتی که آموزش می‌بیند، چه توانمندی‌هایی دارد، تا همان مولفه‌ها را به او آموزش دهیم.
کد خبر: ۲۳۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ - 18May 2017
منظور ما از مهارت در آموزش تلفیق توانستن با دانستن است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «محمد حسن باقری» معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سازوکار مهارت محوری تربیت و آموزش در نیروهای مسلح که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد، اظهار داشت: اساسا آموزش یعنی ایجاد آمادگی و قابلیت در افرادی که قرار است نقش و مسئولیتی را در یک سازمان به عهده بگیرند؛ لذا هرچه ما بتوانیم متناسب با نقشی که از فرد می‌خواهیم به او آموزش دهیم، سطح بازدهی او بالا می‌رود و در چارچوب مورد نظر حرکت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر نظام آموزشی ما مبتنی بر دانستنی‌های ذهنی است، تا توانستنی‌های عملی؛ به همین خاطر بسیاری از فارغ‌التحصیلان زمانی که از دانشگاه بیرون می‌آیند، کارآیی لازم را  ندارند. اگر نخواهیم خیلی بدبینانه نگاه کنیم، بیشتر فارغ التحصیلان ما به این شکل هستند.

امیر باقری ادامه داد: همه فارغ التحصیلان ما در  نیروهای مسلح قرار نیست به دنبال شغل باشند و از اول مشخص است که برای چه مسئولیتی به آنها آموزش می‌دهیم. ما برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، تا مشخص شود هر فردی برای هر مسئولیتی که آموزش می‌بیند، چه توانمندی‌هایی دارد، تا همان مولفه‌ها را به او آموزش دهیم و مطمئن شویم که آن فرد در نیروهای مسلح با توجه به تنوع و حساسیت ماموریتی کار خود را به خوبی انجام دهد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: منظور ما از مهارت در آموزش چیزی جز این نیست که توانستن را با دانستن تلفیق کنیم و دانش و توانایی‌های فردی را ارتقا دهیم و به کار ببندیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رزمایش‌های ما ترکیبی از همه دانش‌های نظامی است، که یگان‌های ما در آن شرکت می‌کنند؛ اما بحث آموزش مهارت‌محور مربوط به فرد و ارتقای تخصص‌های فردی او است.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها