انتقال «اعتصاب‌کنندگان» فلسطینی به زندان‌های دارای بیمارستان صحرایی

یک گروه حقوق بشر فعال در امور زندانیان می‌گوید در‌پی وخامت حال زندانیان فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، همه آن‌ها به 3 بازداشتگاهی منتقل شده‌اند که بیمارستان صحرایی دارند.
کد خبر: ۲۳۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ - 18May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «عیسی قراقع»، رئیس کمیته امور زندانیان فلسطینی، (چهارشنبه 27 اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود هزار و 300 زندانی اعتصاب‌کننده از ده‌ها زندان رژیم صهیونیستی به زندان‌های «بئرشبعا، شتا و راملا» منتقل شده‌اند که در نزدیکی بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این فعال فلسطینی افزود تمامی این بازداشتگاه‌ها مجهز به بیمارستان‌های صحرایی هستند که از آغاز این اعتصاب غذا در داخل زندان‌ها ایجاد شد.

قراقع خاطرنشان کرد: «این موضوع از وخامت وضعیت جسمانی زندانیان اعتصاب‌کننده حکایت می‌کند».

با این‌ وجود، سخنگوی سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطینی معان با رد این گزارش گفت فقط اعتصاب‌کنندگان در زندان‌های «کتزیوت و نفحا» به زندان «بئرشبعا» منتقل شده‌اند «تا در صورتی‌ که نیاز به مراقبت و درمان در بیمارستان داشتند به مرکز رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر باشند».

این اقدام اعتراضی گسترده موسوم به اعتصاب «آزادی و کرامت» 17 آوریل (28 فروردین) در واکنش به درخواست مروان برغوثی از رهبران محبوب فلسطین آغاز شد. معترضان از شرایط نابسامان و غیرانسانی زندان‌های رژیم صهیونیستی خشمگین هستند.

اعتصاب‌کنندگان خواهان برخورداری از حقوق اولیه از جمله پایان سیاست بازداشت اداری، سلول انفرادی و سهل‌انگاری‌های پزشکی عمدی هستند. بازداشت اداری سیاستی است که طبق آن زندانیان سیاسی بدون محاکمه یا اتهام در زندان‌های رژیم صهیونیستی حبس می‌شوند.

بسیاری از اعتصاب‌کنندگان پس از گذشت یک ماه از آغاز این اعتراض که در آن فقط آب نمک مصرف کرده‌اند به‌ شدت ضعیف شده‌اند. طبق برخی گزارش‌ها، این افراد به دلیل برآورده نشدن خواسته‌هایشان قصد دارند از مصرف آب نمک هم خودداری کنند.

در بیانیۀ رسانه‌ای اخیر فلسطین دربارۀ «وضعیت وخیم جسمانی زندانیان اعتصاب‌کننده» که به‌صورت استفراغ مزمن، اختلال بینایی، غش و میانگین 20 کیلوگرم کاهش وزن دیده می‌شود، هشدار داده شد.

طبق این بیانیه، زندانیان یاد شده نمی‌توانند با خانوادۀ خود ملاقات کنند و برای پایان دادن به اعتصاب غذا به‌ صورت مداوم از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌شوند.

یک اعتصاب غذای مشابه در سال 2012 میلادی که با شرکت حدود 2 هزار زندانی فلسطینی برگزار شد پس از توافق مقام‌های صهیونیستی با پایان دادن به سیاست بازداشت بدون محاکمه یا اتهام خاتمه یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار