پارلمان اروپا خواستار توقف «شهرک‌سازی» رژیم صهیونیستی شد

نمایندگان پارلمان اروپا «شهرک‌سازی» رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را با هرگونه چشم‌انداز صلح در خاورمیانه «مغایر» دانستند.
کد خبر: ۲۳۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ - 18May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نمایندگان پارلمان اروپا روز (پنج‌شنبه) از رژیم صهیونیستی خواستند «فورا» به ساخت شهرک‌های جدید در سرزمین‌های فلسطینی پایان دهد. نمایندگان پارلمان اروپا این سیاست را با هرگونه چشم‌انداز صلح در خاورمیانه «مغایر» دانستند.

پارلمان اروپا در  قطعنامه‌ای که در «استراسبورگ» به تصویب رسید، «حمایت قاطع خود را از راه‌حل درگیری رژیم صهیونیستی-فلسطین براساس موجودیت دو کشور و بر اساس مرزهای 1967 اعلام کرد».

در این قطعنامه، بر «ضرورت از سرگیری هرچه فوری مذاکرات بین طرف‌ها تأکید شده است».
 
پارلمان اروپا همچنین  ادامه سیاست شهرک‌سازی را محکوم کرد و از مقامات رژیم صهیونیستی خواست هر‌چه زودتر به این اقدام پایان دهند زیرا شهرک‌سازی براساس حقوق بین‌المللی غیرقانونی است و چشم‌انداز یافتن راه‌حلی براساس  موجودیت دو کشور معتبر را با مشکل مواجه می‌کند».

پارلمان اروپا در این قطعنامه «هرگونه اقدام خشونت‌آمیز و تروریسم در قبال رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و همچنین « پایان تخریب‌خانه‌های فلسطینی‌ها، ساختارها و طرح‌هایی که اتحادیه اروپا برای طرح‌های آنها سرمایه‌گذاری کرده است، خواستار شد».

پارلمان اروپا همچنین «پایان دادن به کوچ اجباری خانواده‌های فلسطینی و توقیف اموال فلسطینی‌ها را در کرانه باختری خواستار شد».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار