آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

رئیس جمهور منتخب باید به فکر ضعفا باشد/ حضور گسترده مردم نشانه پایبندی به نظام است

امام جمعه موقت تهران گفت: کسی که برای تصدی امور در ۴ سال آینده در رأس قوه مجریه انتخاب می‌شود،‌ باید فعال، صالح و به فکر ضعفا باشد.
کد خبر: ۲۳۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ - 19May 2017

رئیس جمهور منتخب باید به فکر ضعفا باشد/ حضور گسترده مردم نشانه پایبندی به نظام استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: کسی که به عنوان رئیس جمهور برای تصدی امور کشور در 4 سال آینده انتخاب می‌شود باید فردی صالح، فعال و همچنین به فکر ضعفا باشد.

وی افزود: پیام حضور گسترده مردم در انتخابات این است که به نظام خود پایبندند و با مسئولان خود پیوند و به آنها کرده و در اداره کشور مشارکت دارند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امنیت و آزادی کشور ما چشم جهانیان را خیره کرده و این آزادی و امنیت در کشورمان در حالی است که در اطراف ما و حتی در سطح جهان از ناامنی، ترور و غارت خواب راحت ندارند و نسبت به ایران غبطه می‌خورند. این امنیت و آزادی در سایه وحدت، ایمان، روحیه انقلابی به تبعیت از ولایت به دست آمده است.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: عزت، امنیت و پایبندی به قانون در انتخابات گذشته وجود داشته و اگر احیاناً در موردی تخلفی از قانون صورت گرفته و افرادی تشنج‌آفرینی کردند و ملتزم به قانون نشدند و قانون‌شکنی کردند، سیلی محکمی از دست مردم صالح خوردند.

وی افزود: مناظره‌ها و رقابت‌های انتخاباتی تمام شد، اینک زمان رفاقت است. از امروز باید رقابت به رفاقت تبدیل شود. آنچه در مناظره گفته شد بر اساس نیات درونی منتخبان بود. اینکه احساس کنند که از حالا به‌بعد وظیفه آنها اخوت، برادری، صفا، صمیمیت و محبت و همکاری است.

خطیب نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: از آنجایی‌که جمهوری اسلامی ایران به هر درجه از عزت و اقتدار رسیده، به برکت تبعیت از مقام معظم رهبری و ولایت بود. رئیس‌جمهور آینده باید بکوشد با عزم راسخ، تابع رهبری و ولایت فقیه نه فقط در شعار، بلکه در عمل باشد و مبادا به‌گونه‌ای عمل شود که دشمن دو مدیریتی را در کشور احساس کند.

موحدی کرمانی با تأکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: جای تأسف است که برای مصوبه مجلس در مورد امر به معروف و نهی از منکر دستور اجرا صادر نمی‌شود، اما سند ننگین ۲۰۳۰ دستور اجرایش را مخفیانه می‌دهند و خوشبختانه مقام معظم رهبری جلوی اجرایش را گرفتند.

وی افزود: به رئیس‌جمهور آینده این نکته را متذکر می‌شود که به نیروهای مسلح که عنصر اقتدار نظام هستند احترام بگذارند و در تکریم نیروهای مردمی و انقلابی بکوشد و به قدرت دفاعی کشور اهمیت دهد، استکبار جهانی بر ضعیف رحم نمی‌کند و با مذاکره خطر حمله دشمن دفع نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: پذیرش سند ۲۰۳۰ از جانب دولت یک فاجعه بزرگ و خیانت بود. سوال اینجاست که چرا این پذیرش مخفیانه و بی‌سروصدا انجام شد و مخفیانه بودن پذیرش این سند خود فاجعه دیگری است.

موحدی کرمانی تأکید کرد: چرا با صراحت اعلام نکردید آموزش و پرورش در ایران انقلابی دارای اسناد بالادستی است، اسناد بالادستی ما قرآن، فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام است.

وی افزود: غرب بداند در ایران این سندهای معیوب و فاسد غربی و ویرانگر پاره پاره و سوزانده می‌شود و خوشبختانه رهبر آگاه، بیدار، مدافع از حریم دین و قرآن و انقلاب هشدارهای لازم را به دولت دادند و البته آنچه مایه شگفتی است، غفلت برخی مسئولان از فرهنگ این کشور و پنهانکاری است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امام جمعه مکه گفته خون ایرانیان هدر و ناموس‌شان مباح است. آیا مسئولان که می‌گویند مذاکراتی را با دولت عربستان داشته‌اند، اگر مشکلی از سوی مردم مکه و مدینه تحت تأثیر امام جمعه مکه، مرتکب اقداماتی علیه زائران ایرانی شوند، چه‌ اقداماتی را پیش‌بینی کرده‌اند.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد:‌ من نمی‌خواهم کسی را در این مورد بترسانم و وحشت ایجاد کنم، اما مسئولان بیایند و به ابهامات و سوالات مردم در این‌باره پاسخ دهند و روشنگری کنند و اگر اصل این ماجرا دروغ است، برای مردم بگویند.

وی افزود: ما از وهابیت خائن جز اهانت و جسارت چیزی ندیده‌ایم، هرچه توانستند به ایرانی اهانت کردند، ما می‌خواهیم حجی همراه با عزت در پیش باشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:‌ از سازمان حج می‌خواهم در خصوص امنیت حج امسال روشنگری کند و به قراردادی که با دولت عربستان امضا کرده، اکتفا نکند. به فرض که دولت عربستان وعده‌هایی بدهد، مردم ساکن مکه و مدینه را چه‌کار می‌کنید؟

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: طبق خبرهای واصله ارتش قدرتمند عراق و سوریه به توفیقاتی در میدان‌های نبرد علیه داعش دست پیدا کرده و این گروه تروریستی را به عقب راندند و به زودی موصل به‌ طور کامل در تسلط دولت عراق خواهد بود.

وی در پایان گفت: کشور آمریکا گرفتار رئیس‌جمهوری شده که عقلای آمریکا اندک اندک در عقل او شک می‌کنند و در فکر عزل او هستند.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها