رونمایی مستند شهید «رستمی مقدم» نخستین شهید مدافع حرم «خرم‌آباد»

کارگردان مستند شهید مدافع حرم خرم‌آباد گفت: مستند شهید «رضا رستمی مقدم»، نخستین شهید مدافع حرم «خرم‌آباد» تهیه‌ شده که چهارم خردادماه رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ - 19May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محسن مرادی»، کارگردان مستند شهید «رستمی مقدم» با بیان اینکه مستند شهید «رضا رستمی مقدم» نخستین شهید مدافع حرم شهر خرم‌آباد تهیه‌ شده که به‌زودی رونمایی می‌شود اظهار داشت: مستند شهید «رضا رستمی مقدم» در 40 دقیقه تهیه‌ شده که گوشه‌ای از زندگی و خاطرات شهید را تداعی می‌کند.

وی افزود: سردار شهید مدافع حرم «رضا رستمی مقدم» از فرماندهان دوران دفاع مقدس بودند که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و مفتخر به درجه جانبازی می‌شود.

کارگردان مستند شهید مدافع حرم خرم‌آباد عنوان کرد: شهید «رستمی مقدم» در زمان جنگ تحمیلی در لشکر ولی‌عصر(عج) خوزستان و لشکر 57 لرستان خدمت می‌کردند که به گفته دوستان شهید وی پس از اتمام جنگ ناراحت بودند که افتخار شهادت را نداشته‌اند.

وی بیان کرد: شهید «رستمی مقدم» عطش شهادت داشتند و به گفته دوستان شهید بزرگ‌ترین آرزوی او دفاع از حرم حضرت زینب(س) بود به‌طوری‌که در زمان اعزام وی به سوریه شیرینی پخش کرد.

مرادی تصریح کرد: شهید پس از پایان 45 روز مأموریت درخواست تمدید حضور خود را دارد و در جمع دوستان خود آرزوی شهادت می‌کند.

وی گفت: شهید والامقام چند ساعت قبل از شهادت تلفنی با مادرش صحبت می‌کند، گفت‌وگویی عاشقانه بین مادر و پسر؛ دوستان شهید نقل می‌کنند دشمن به منطقه ورود کرده بود که در حال تخلیه مقر بودیم شهید رستمی مقدم با مادرش تماس گرفت و پس از چند ساعت به شهادت رسید.

کارگردان مستند شهید رستمی مقدم اظهار داشت: شهید رستمی مقدم یکی از مساجد منطقه‌ای که در آن به دفاع از حرم حضرت زینب(س) می‌پرداختند را به نام حضرت زینب(س) نام‌گذاری کرد.

وی افزود: این مستند با تصویربردار و تدوین‌گری «مهران یاراحمدی»، دستیار کارگردان «مسعود مرادی»، دستیار صدا و تصویر «مازیار حاجی‌ نژاد»، مدیر تولید «مرتضی یوسفیان»، روابط عمومی «کرم رضا رستمی مقدم» و مدیر هماهنگی «غلامرضا رستمی» مقدم تهیه‌ شده است.

مرادی عنوان کرد: مستند شهید رستمی مقدم چهارم خردادماه با حضور مردم، جمعی از مسئولان و خانواده شهدا در منزل شهید رونمایی و پس‌ از آن در شبکه افلاک پخش می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از تهیه این مستند انجام تکلیفی است که بر عهده دارم شاید شرایط اعزام برای دفاع از حرم آل‌الله را نداشته باشم ولی من نیز بازنده نگه‌داشتن خاطرات شهدا در این زمینه ادای دین می‌کنم.

کارگردان مستند شهید رستمی مقدم  تصریح کرد: با تمام توان مستند شهدا را تهیه می‌کنم تا شاید گوشه‌ای از فعالیت‌های شهید «آوینی» را ادامه دهم و بتوانم جلوه‌های زیبایی از شهادت مردان بزرگ کشورم را به مردم نشان دهم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم  رهبری می‌فرمایند هر اندیشه‌ای در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست بنابراین من نیز در قالب هنر و ساخت فیلم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش خواهم کرد.

مرادی گفت: من یک انقلابی‌ام و برای انقلاب و مردم فیلم می‌سازم از آنجایی‌که امام خامنه‌ای فرمودند اگر این  مدافعان حرم نبودند جنگ امروز یا در همدان بود  یا در کرمانشاه بر خود لازم دانستم در این زمینه ورود کنم و حق مطلب شهدای مدافع حرم که اگر این عزیزان نبودند امروز سایه جنگ کشور را فراگرفته بود را ادا کنم.

منبع: شهید خبر


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار