در آستانه سوم خرداد؛

بازخوانی قطعه «ممد نبودی» برای فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» +صوت

قطعه «ممد نبودی» به مناسبت اکران فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» توسط محمد فرشته نژاد بازخوانی شد.
کد خبر: ۲۳۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ - 20May 2017
بازخوانی قطعه «ممد نبودی» برای فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها»
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم سینمایی «قلب سفید قاصدک‌ها» به کارگردانی افشین محمودی با موضوع کودکان جنگ، این روزها در حال اکران است. همزمان با اکران این فیلم تیتراژ پایانی که بازخوانی قطعه «ممد نبودی» است توسط محمد فرشته‌نژاد بازخوانی و منتشر شد.
 

«ممد نبودی» یک نوحه است که به مناسبت آزادسازی خرمشهر و به یاد محمد جهان‌آرا خوانده شده است. شعر این قطعه توسط جواد عزیزی از رزمندگان خرمشهر سروده شده و نخستین بار توسط حسین فخری همرزم او بر سر مزارش خوانده شد. یک‌سال بعد کویتی‌پور همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر نوحه را اجرا کرد و سازندگان فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» به پاس احترام و یادآوری رشادت‌ها، این قطعه را به شکلی جدید برای پایان‌بندی فیلم انتخاب کردند.

ماه چهره خلیلی، حبیب بختیاری، کاظم روزی‌طلب، آزاده شمس، علی نکته‌سنج، آرسام تهران‌چی، نفیسه قدرتی، سمیرا زندگانی، سحر مرادی، بهارک همراه، حسین اسماعیلی، مهدی شاه‌محمدی، امیر معراج، کیاترش عباسی، نیما سمساری، جلیل ملک‌زاده، نیما داودی و مهشید خاکی در «قلب سفید قاصدک ها» نقش‌آفرینی می‌کنند.

در داستان فیلم آمده است: آغاز جنگ همراه می‌شود با تولد دختر بچه‌ای که در هنگام فوت کردن کیک تولد، بمب بر سرش می بارد و پدر و مادرش را از دست می دهد. او قلندروار سر می‌تراشد و هویت عوض می‌کند اما تحمل مسایل جنگ‌زدگی از او خانمی می‌سازد کامل، بزرگ و ماندنی.

 
انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار