آسمانی‌ها 3؛

وقتی متوجه شد عملیات در پیش است، فورا به محل خدمتش برگشت

شهید «سید روح‌الله درخوش» از شهدای نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در ارتفاعات «کوه‌سفید» شهرستان «سراوان» دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۲۳۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳ - 21May 2017
معرفی شهید «روح‌الله درخوش»

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، شهید «سید روح‌الله درخوش» در خانواده‌ای از تبار سادات به سال 1355 در روستای «بوستان بزرگ» از توابع شهرستان «باشت» به دنیا آمد. دوره‌‌ ابتدایی را در دبستان آیت‌الله طالقانی زادگاهش سپری کرد و تحصیلات راهنمایی را در مدرسه‌ شهید کرمی‌پور بوستان به پایان رساند. سپس جهت طی دوران دبیرستان به شهر باشت عزیمت کرد.

از آنجا که روحیه‌ دلاوری در وجودش موج می‌زد، به استخدام نیروی انتظامی درآمد و داوطلبانه به شرق کشور اعزام شد. در طی دوران خدمت در استان سیستان و بلوچستان، در عملیات‌های مختلف کمین، ضدکمین، عملیات شهری و... پیش‌قدم بود. سرانجام این جوان دلیر در سال 1383 و به هنگام پاکسازی منطقه از لوث وجود اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در ارتفاعات کوه‌سفید سراوان، کبوتر روحش از قالب تن پرید و بر بال فرشتگان ملکوت به پرواز درآمد و در جوار رحمت حق سکنی گزید.

سید نعمت‌الله درخوش پدر این شهید والامقام درباره او می‌گوید:

«شهید در دوران نوجوانی و جوانی به پیامبران (ص) و ائمه‌ اطهار (ع) ارادت بسیار داشت. اهل آداب معاشرت بود و در بین دوستان و خانواده از خلق نیکو و رفتاری ارزشی برخوردار بود. همیشه در کارهای خانه به دیگر اعضای خانواده کمک می‌کرد. بعد از پایان تحصیلات، به خدمت مقدس سربازی رفت و سپس وارد نیروی انتظامی شد. آخرین بار در تاریخ چهاردهم فروردین سال 1383 به مرخصی آمد و هنگامی که متوجه شد عملیاتی در پیش است، فورا به محل خدمتش برگشت».

پدر شهید درخوش افزود:

«بنا به گفته‌ همکارانش، در عصر روز جمعه 18 اردیبهشت سال 1383 در درگیری با اشرار در منطقه‌ «کوه سفید» به شهادت رسید. با حضور باشکوه مسئولان استانی و انتظامی و مردم همیشه در صحنه، پیکرش را به بوستان آوردند و در گلزار شهدای روستای بوستان بزرگ به خاک سپرده شد و در جوار امامزاده سید شمس‌الدین(ع) آرام گرفت. هر چند که پاره‌ تنم بود، اما در راه اسلام و میهن جانش را فدا کرد و راضی هستم که امانت خدا را سالم به صاحبش برگرداندم.»

نام و نام خانوادگی: سید روح‌الله درخوش

نام پدر: سید نعمت‌الله

تاریخ تولد: 1355

محل تولد: بوستان بزرگ

تاریخ شهادت: 1383

محل شهادت: سراوان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار