مدیر داخلی فصل‌نامه فرهنگ پایداری به دفاع پرس خبر داد؛

سه شماره اول فصل‌نامه «فرهنگ پایداری» منتشر شد

محمدرضا میرزایی با اشاره به چاپ شماره اول تا سوم فصل‌نامه فرهنگ پایداری، گفت: نسخه‌های عربی و انگلیسی این فصل‌نامه نیز به زودی چاپ خواهند شد.
کد خبر: ۲۳۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ - 20May 2017
«محمدرضا میرزایی» مدیر داخلی فصل‌نامه فرهنگ پایداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس از انتشار سه شماره این نشریه در ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: شمارگان اول، دوم و سوم فصل‌نامه فرهنگ پایداری که متعلق به زمستان 94، بهار 95 و تابستان 95 بود، منتشر شد.

وی این فصل‌نامه را آغاز یک رویکرد علمی برای محققین حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: این فصل‌نامه با رویکرد علمی است که تمام مسائل آن مربوط به دفاع مقدس است و کارهای پژوهشی و تحقیقی خوب و قوی در این فصل‌نامه در هر شماره به چاپ خواهد رسید که امیدواریم مورد استقبال علاقمندان قرار گیرد.

مدیر داخلی فصل‌نامه فرهنگ پایداری با بیان اینکه هدف ما ایجاد یک فضای تعاملی بین صاحبان اندیشه است، عنوان کرد: پژوهشگران و محققین حوزه دفاع مقدس می‌توانند برای گسترش جریان علمی متناسب با موضوعات دفاع مقدس، همکاری خود را با این فصل‌نامه اعلام کنند. ما از همه کسانی که در این حوزه مقاله و کار پژوهشی انجام داده‌اند دعوت می‌کنیم تا جهت چاپ آثارشان به همراه آدرس و تلفن، با فصل‌نامه فرهنگ پایداری تماس حاصل فرمایند.

میرزایی از تلاش برای اخذ مجوز رسمی این نشریه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال تلاش و رایزنی برای اخذ مجوز فصلنامه فرهنگ پایداری هستیم. این نشریه قابلیت پخش گیشه‌ای دارد و علاقمندانی که برای تهیه این فصل‌نامه قصد اقدام دارند باید با شماره‌های درج شده در این فصل‌نامه تماس گرفته و یا به دفتر پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس مراجعه کنند.

وی از انتشار این فصل‌نامه به 2 زبان عربی و انگلیسی در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: برنامه داریم تا در شمارگان آینده، نسخه‌های عربی و انگلیسی فرهنگ پایداری را نیز منتشر کنیم؛ همچنین شماره چهارم این نشریه خرداد ماه مصادف با ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
 
سه شماره اول فصل‌نامه «فرهنگ پایداری» منتشر شد

شماره اول فرهنگ پایداری به موضوعاتی چون «نگاهی به غزل عاشقانه دفاع مقدس»، «بازتاب بایستگی‌های نظامی حمایت از میراث فرهنگی در مخاصمه‌های مسلحانه بین‌المللی با تاکید بر کنوانسیون 1954 لاهه»، «بررسی موارد نقض ارتش عراق در حمله به میراث فرهنگی ایران»، «طراحی خانه‌ عرشیان خاکی دفاع مقدس یزد»، «جمهوری اسلامی ایران و حمایت از پناهندگان عراقی»، «بررسی وضع اقتصادی و امنیت غذایی ایران در دوران دفاع مقدس» و «بررسی حقوق واقعه‌ی بمباران شیمیایی حلبچه» پرداخته است.
 
سه شماره اول فصل‌نامه «فرهنگ پایداری» منتشر شد 
 
در شماره دوم موضوعات «طراحی موزه‌ دفاع مقدس»، «تبیین مولفه‌های قدرت آفرین دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس»، «گونه‌شناسی موسیقی دفاع مقدس در 8 سال جنگ تحمیلی»، «دستاوردهای دفاع مقدس و نقش آن‌ها در مبارزه با جریانات تکفیری سوریه»، «بررسی عملکرد مهندسی دفاع مقدس (مطالعه موردی: طراحی و ساخت سنگرها)» و «شخصیت و شخصیت‌پردازی در رمان» مطرح شده است.
 
سه شماره اول فصل‌نامه «فرهنگ پایداری» منتشر شد 

سومین شماره فرهنگ پایداری به سرفصل‌های «شخصیت‌پردازی زنان پرستار و امدادگر در داستان‌های دفاع مقدس»، «بررسی نقش پایگاه‌های بسیج در هشت سال دفاع مقدس و تداوم انقلاب اسلامی»، «تحلیل مبانی و الگوهای فکری ـ عقیدتی شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «مفهوم شناسی (شهادت) در تفکر نواندیش دینی»، «بررسی چگونگی مدیریت بهداری در دوران دفاع مقدس» و «بررسی کار تیمی نیروهای مردمی بر دفاع 45 روزه از خرمشهر» پرداخته است.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها