مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان خبر داد؛

برگزاری 150 عنوان برنامه به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان

رسول جلایی از برگزاری 150 برنامه فرهنگی در استان گیلان به‌مناسبت سی و پنجمین سالروز گرامی‌داشت آزادسازی خرمشهر و نیز گرامی‌داشت یاد و خاطره 250 شهید سرافراز گیلان در عملیات غرور آفرین «بیت‌المقدس» خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ - 21May 2017
در سی و پنجمین سالروز آزادسازی فتح خرمشهرگیلان بیش از 150 عنوان برنامه دارد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از رشت، «رسول جلایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، به مناسبت سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره 250 شهید سرافراز استان گیلان در عملیات غرور آفرین «بیت المقدس» در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با حماسه سوم خرداد، بیش از 150 عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان گیلان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال با شعار «من انقلابی‌ام» اجرا خواهد شد، افزود: به مناسبت بزرگداشت این روزهای پرافتخار، از دوم تا پنجم خرداد ماه بیش از ۱۵۰برنامه در تمامی شهرستان های استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در تشریح عناوین روزها و محور فعالیت‌های مناسبتی گرامیداشت آزادسازی خرمشهر افزود: روز سه‌شنبه دوم خردادماه با عنوان روز «سلحشوری، پایمردی، ایثارگری و مدافعین حرم» با محور نمایش رشادت‌های رزمندگان عملیات بیت المقدس و شهدای مدافع حرم نام‌گذاری است.

وی ادامه داد: چهارشنبه سوم خرداد نیز روز «مقاومت، ایثار و پیروزی با تبیین دستاوردهای حاصل از حماسه سوم خرداد» به عنوان الگویی در ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس می‌باشد و پنج شنبه ۴خرداد نیز روز «دزفول» با محور مقاومت و پایداری مردم دزفول است.

جلایی افزود: روز جمعه مصادف با پنجم خردادماه «ولایت مداری و وحدت» با محور فعالیت تبیین نقش ولایت و رهبری و وحدت ملی در پیروزی عملیات بیت المقدس عنوان نهاده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در خصوص دستاوردهای این حادثه منحصر به فرد، گفت: لطف و معجزه الهی منجر به فتح خرمشهر شد.

وی با اشاره به نقش هدایت و فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی خرمشهر گفت: بصیرت و مقاومت مردم، همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مردم و نهادینه سازی روحیه ولایت مداری، ایثار و شهادت در کنار فرماندهی و رهنمودهای امام راحل موجب پیروزی و سربلندی انقلاب اسلامی بوده است.

جلایی درباره دستاوردهای آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: خودباوری، خدامحوری، خوداتکایی، توجه به ظرفیت درونی جوانان، ابتکار و خلاقیت و پوشش دادن ضعف‌ها از جمله دستاوردهای فتح خرمشهر بوده است که امروز می‌بایست سرلوحه کار کشور قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان افزود: امروز مانند سوم خرداد سال 1361 می‌بایست برای نجات کشور چشم به کمک دیگران نداشته باشیم و علی‌رغم همه کم و کاستی‌ها با اتکا به خداوند و نیروهای جوان، موجب توسعه و پیروزی کشور را فراهم کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه توانمندی و مقاومت نظام مقدس جمهوری ایران سبب شد تا دشمن برای آتش بس به میز مذاکره روی آورد افزود: دشمن وقتی در میدان عمل و مقابله سخت و فیزیکی با یک کشور مبارز و انقلابی به اهداف خود نمی‌رسد به مذاکره روی آورده و با دادن امتیازاتی، پیروزی نهایی را از آن کشور سلب می‌کند.

جلایی با بیان اینکه دشمن قصد داشت با مذاکره، پیروزی‌های ایران اسلامی را متوقف و دستاوردهای کشور را مصادره کند تصریح کرد: ایران اسلامی از فرصت پیروزی به‌خوبی استفاده کرد و در پایان جنگ تحمیلی نیز به بخش قابل توجهی از مطالبات خود دست پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در پایان جنگ هیچ امتیازی را برای دشمن قائل نشد و دنیا را مجبور به اعتراف از حمایت دولت بعثی عراق کرد، افزود: ایران اسلامی دولت بعث عراق را وادار کرد که در دنیا اعلام کند شروع کننده جنگ بوده و جمهوری اسلامی تنها به دفاع از کشور خود برخاسته است.

جلایی با اشاره به برنامه‌های گسترده این اداره کل به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان گیلان گفت: جشن پیروزی و مقاومت سوم خرداد در پیاده راه فرهنگی رشت، برگزاری نمایشگاه‌ها با موضوع فتح خرمشهر و رونمایی از 5 عنوان کتاب مربوط به شهدای مدافع حرم استان گیلان از شاخص‌ترین برنامه‌های ایام مذکور در گیلان است.

وی برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس و شهدای شاخص فتح خرمشهر، همایش پیشکسوتان و فاتحان خرمشهر و برنامه آیه‌های ایثار را از دیگر برنامه‌های این ایام نام برد و خاطرنشان کرد: در ایام گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای نظیر افتتاح دو یادمان شهدای گمنام در رشت و لنگرود انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها