معرفی کتاب 5؛

بررسی حقوق شهدا و مصدومین دفاع مقدس در «سایه‌روشن»

«سایه‌روشن» مجموعه مباحث پژوهشی است که به بررسی حقوق شهدا و مصدومین دفاع مقدس از دیدگاه فقه و حقوق با رویکرد دول مداخله‌گر می‌پردازد.
کد خبر: ۲۴۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ - 21May 2017
بررسی حقوق شهدا و مصدومین دفاع مقدس در «سایه‌روشن»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، دفاع از وطن در نظام‌های مختلف جهان، جایگاه بسیار مهم و پسندیده‌ای دارد. هجوم ناگهانی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران در سال 1359، سبب شد که بخشی از این سرزمین به اشغال بعثیون درآید که در همان زمان هم نیروهای ایرانی به مقابله و بیرون راندن معاندان و متجاوزان مبادرت ورزیدند. متأسفانه سازمان ملل متحد هیچ واکنش شایسته‌ای در قبال این تجاوز ناجوانمردانه نشان نداد و موازین حقوق بشر را در این زمینه نادیده گرفتند.

بررسی حقوق شهدا و مصدومین دفاع مقدس از دیدگاه فقه و حقوق با رویکرد دول مداخله‌گر؛ مجموعه مباحث پژوهشی است که توسط امرالله درفشی»در قالب کتاب «سایه‌روشن» تدوین شده و با حمایت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و به همت انتشارات زیتون سبز در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

این کتاب در پنج فصل تقسیم‌بندی شده که هر کدام به فراخور موضوع، مسئولیت دول مداخله‌گر در جنگ هشت‌ ساله عراق علیه ایران را به چالش می‌کشد و راهکارهای منطقی برای استیفای حقوق شهدا و مصدومین دفاع مقدس را یادآور می‌شود.

این کتاب می‌تواند منبع خوبی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث حوزه حقوق بشر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار