سردار نجاتی خبر داد؛

برگزاری اختتامیه جشنواره گنجینه‌های ماندگار دفاع مقدس در خراسان رضوی/ رونمایی از 4 عنوان کتاب در حوزه جهاد و شهادت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اختتامیه جشنواره «گنجینه‌های ماندگار دفاع مقدس» چهارم خرداد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ - 21May 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر پیش از ظهر امروز نشست خبری سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اصحاب رسانه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست سردار نجاتی ضمن تقدیر و تشکر از ملت ایران برای حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اظهار داشت: حضور گسترده ملت ایران اسلامی در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه، نمایش اتحاد و اقتدار ملی بود که امت همیشه در صحنه کشورمان به جهانیان ثابت کردند که با علاقه‌مندی به سرنوشت کشور خود در تمامی میدان‌ها حضور خواهند داشت.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر از آن به عنوان ایام‌الله یاد کرد و افزود: سوم خرداد یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشورمان است که آن را باید به عنوان یک نصرت الهی همیشه یاد کنیم، عملیات بیت‌المقدس یک الگویی در پیش روی ما است تا در برابر تهدیدات دشمن بتوانیم ایستادگی کنیم.

سردار نجاتی با اشاره به سقوط خرمشهر پس از دفاع جانانه 34 روزه مدافعین این شهر گفت: رزمندگان اسلام در دهم اردیبهشت‌ماه 1361 برای باز پس‌گیری خرمشهر، به مناطق تحت اشغال دشمن هجوم بردند و عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب(ع) در چهار مرحله توسط چهار قرارگاه فجر، نصر، فتح و قدس انجام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان این مطلب که خراسان به علت بالا بودن استعداد نیرویی‌اش، علاوه بر تأمین نیروی یگان‌های خود، نیروهایی را هم مأمور به یگان‌های دیگر استان‌ها می‌کرد گفت: نقش خراسان در این عملیات پر رنگ بود. در این عملیات 60 گردان از خراسان وارد عمل شدند یگان‌های لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع)، تیپ 21 امام رضا (ع)، تیپ 18 جوادالائمه (ع) و جهاد در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند. در میانه عملیات، 6 هزار نیروی خراسانی از فرودگاه مشهد به فرودگاه حمیدیه اعزام شدند. سردار شهید محمدمهدی خادم‌الشریعه اولین فرمانده تیپ 21 امام رضا (ع) در جریان این عملیات در 31 اردیبهشت ماه 1361 در ایستگاه حسینیه به شهادت رسید. همچنین امیر شهید عظیم فاضلی فرمانده گردان 148 پیاده لشکر 77 همیشه پیروز ثامن‌الائمه (ع) در مرحله چهارم به شهادت رسید.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های ایام سوم خرداد اشاره کرد و افزود: برنامه‌های امسال سالروز فتح خرمشهر از سه‌شنبه دوم خرداد ماه که روز سلحشوری، پایمردی و ایثارگری و مدافعین حرم نامگذاری شده است آغاز خواهد شد. در این روز برنامه‌های مختلفی در یگان‌های نظامی و انتظامی و نهادها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، همچنین در این روز مسئولین با خانواده معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس و مدافع حرم نیز دیدار خواهند داشت.

سردار نجاتی ادامه داد: اعزام راویان دفاع مقدس به ادارات جهت تبیین حماسه سوم خرداد، حضور راویان دفاع مقدس در حلقه‌های معرفت حرم مطهر امام رضا (ع) با هدف بازخوانی این عملیات، برگزاری صبحگاه مشترک، برگزاری آئین تجلیل از اولین فرمانده شهید تیپ 21 امام رضا (ع) سردار شهید محمدمهدی خادم‌الشریعه در حرم مطهر رضوی، عطر افشانی مزار شهدا و برنامه میثاق با شهدا، حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه و بیان رشادت‌های رزمندگان عملیات بیت‌المقدس توسط ائمه جمعه در سطح استان از دیگر برنامه‌های این ایام است.
 
وی گفت: در هفته دفاع مقدس سال گذشته افتتاحیه جشنواره گنجینه‌های ماندگار دفاع مقدس با هدف جمع‌آوری خاطرات مربوط به سال‌های دفاع مقدس که جبهه و پشت جبهه را در بر می‌گرفت با حضور استاندار خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد. که 7 هزار و 814 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بیشترین نقش را در ارسال آثار آموزش و پرورش استان ایفا کرده است. در این جشنواره از آثار برتر تقدیر خواهد شد. مراسم اختتامیه این جشنواره در چهارم خرداد روز دزفول، روز مقاومت و پایداری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: در اختتامیه جشنواره گنجینه‌های ماندگار دفاع مقدس از کتاب‌های «راز چشمان قدیر» با موضوع زندگینامه هنرمند شهید قدیر غلام‌نیا، «تا آسمان فاصله» خاطرات شهید بسیجی فرمانده گردان نصرالله، «الهی‌نامه عشاق» اثر فاخر هنری که در برگیرنده فرازهایی از مناجات و وصایای شهدا است و «جنون مجنون» که خاطرات رزمنده تخریب‌چی حمید جهانگیر فیض‌آبادی است رونمایی خواهد شد.

در ابتدای این مراسم سردار نجاتی به بازخوانی عملیات بیت‌المقدس پرداخت و همچنین از طرح پوستر سوم خرداد رونمایی کرد.
 
انتهای پیام/ 
 
 

       

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار