خوب نژاد در تشریح برنامه سالروز رحلت حجت الاسلام ابوترابی مطرح کرد؛

تجلیل از «سید آزادگان» همراه با تقدیر از آزادگان روحانی مدافع حرم

مراسم سالروز رحلت حجت الاسلام «سید علی اکبر ابوترابی فرد» با تقدیر از خانواده «شهدای آزاده» و «آزادگان روحانی مدافع حرم» چهارم خردادماه در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ - 21May 2017
تجلیل از «سید آزادگان» با تقدیر از آزادگان روحانی مدافع حرم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری «فریبرز خوب نژاد» مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان به مناسبت سالروز ارتحال حجت الاسلام «سید علی اکبر ابوترابی فرد» و پدر بزرگوارش «سید عباس ابوترابی فرد» صبح امروز (یکشنبه 31 اردیبهشت ماه) برگزار شد.

خوب نژاد از برگزاری پاسیاد حجت الاسلام ابوترابی فرد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزاده در چهارم خرداد ماه مصادف با روز مقاومت مردم دزفول خبر داد و گفت: امسال همچون سال های گذشته این مراسم در 31 استان کشور و در تهران با حضور مسئولین کشوری و لشکری از ساعت 18 الی 20 در حوزه هنری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این مراسم از هفت آزاده روحانی که امروز به دفاع از حرم حضرت زینب(س) مشغول هستند و نیز تعدادی از خانواده شهدای آزاده که ترجیحا از خلبانان آزاده شهید که در دفاع از خرمشهر نقش داشتند تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیر موسسه پیام آزادگان با اشاره به آماری از شهدای آزاده بیان داشت: 572 نفر از اسرای ایرانی در عراق به شهادت رسیدند تعداد 2750 نفر از جمعیت 40 هزار نفری آزادگان نیز طی سال های پس از آزادی از میان ما رفتند که یاد همه آنان را همراه با یاد سید آزادگان گرامی می داریم.

خوب نژاد با اشاره به شهدای کشور از پیش از انقلاب اسلامی تاکنون گفت: برخی شهدا نماد فرهنگ مقاومت هستند، زمانی که از بزرگی آنان یاد کنیم گویی از همه شهدا یاد کرده ایم.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: ابوترابی از جهات عدیده ای منحصر به فرد است. شخصیت فردی ایشان به عنوان یک روحانی ویژه است. موردی را ندیده ام که مقام معظم رهبری درباره کسی به جز ایشان از واژه «خورشید» و «ابر فیاض» به کار برده باشند.

خوب نژاد «حجت الاسلام ابوترابی» را مسیر پاکی دانست که انسان را به عبادت خالص و معارف اهل بیت سوق می دهد و افزود: 17 سال است سالگرد رحلت ایشان را گرامی می داریم و این اقدام را نه فقط یک وظیفه و عاطفه بلکه فراتر از اینها می دانیم

مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان راه ابوترابی را نیاز امروز جامعه دانست و تصریح کرد: امروز مردم به ملکه پاکی و خدمت تشنه هستند. ابوترابی نماد برائت از صفات بد بود. شخصیت پاک بی آلایش و خدمت بی منتی داشت. اگر بخواهیم شخصیتی انقلابی را معرفی کنیم که گویای شعارهای انقلابی باشد ابوترابی نماد آن است.

وی با تاکید بر اینکه باید زندگی افرادی چون ابوترابی را به مسئولین و مردم گوشزد کرد افزود: اینکه کسی در صحنه های مختلف حضور داشته و زندگی پاکی داشته باشد و از مواهب ظاهری انقلاب سودی نبرد یک الگو است. امروز هرچه از عمر انقلاب و کنش های سیاسی می گذرد ضرورت وجود کسی مثل ابوترابی را بیشتر می بینیم.

خوب نژاد با بیان اینکه امروز به فیض گفتاری و عملکردی مرحوم ابوترابی نیاز داریم گفت: ابوترابی رهبری 40 هزار مدافع کشور را برعهده داشت. همه این اسرا می توانستند در فواصل زمانی، شهید و یا به دامان دشمن بروند چرا که بسترها فراهم بود ولی ابوترابی به تاسی از فرهنگ اهل بیت آزاده ها را هدایت کرد و حتی سربازان دشمن را با اخلاقی که داشت به کشور کشاند و برخی از آن ها امروز مدافع حرم و حتی شهید شده اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار