مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد؛

رونمایی از 3 کتاب مرجع دفاع مقدس در کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در سالروز عملیات بیت‌المقدس از سه کتاب ارزشمند و مرجع دوران دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۴۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ - 21May 2017
به گزارش دفاع پرس از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، به تشریح برنامه های این ایام پرداخت.
 
وی در این نشست اظهار داشت: کلید فتح خرمشهر در دست کرمانی‌ها بود و مقاومت و آزادسازی که در خرمشهر اتفاق افتاد، از مقاطع بی‌نظیر کشور ما است.
 
وی بیان داشت: در ایران اسلامی بزرگان زیادی داریم که باید از آنها تجلیل شود، اما کسانی که جانشان را برای میهن و مردم گذاشته‌اند قدر و منزلتی بالاتر از دیگران دارند.
 
ابوالحسنی مطرح کرد: 3 هزار نفر از رزمندگان کرمانی در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند و بیش از 207 نفر از آنها در این عملیات به شهادت رسیدند که باید به تک‌تک آنها با ذکر خاطرات در نشریات و رسانه‌ها ادای احترام کرد.
 
این مسئول افزود: 782 نفر از رزمندگان کرمانی در عملیات بیت‌المقدس مجروح شدند و 64 نفر نیز به اسارت درآمدند که بخشی از این اسرا، 23 نوجوانی هستند که در خاطرات آنها در کتاب « آن 23 نفر» به چاپ رسیده است.
 
وی با اشاره به تقدیم 6 هزار شهید و حضور ده‌ها هزار رزمنده در عملیات بیت‌المقدس که تجربه تلخ شکست را به کام دشمن نشاندند، افزود: تجلیل از بزرگمردانی که این حماسه را رقم زدند و مسیر جنگ را عوض کردند از برنامه های گرامیداشت این ایام است.
 
سرهنگ ابوالحسنی به تشریح بخشی از برنامه های اجرایی  این ایام در کرمان پرداخت و گفت: ویژه برنامه گرامیداشت سوم خرداد با محوریت خانواده شهدا همراه با تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در روز سوم خرداد  بعد از نماز مغرب و عشا در سینما شهر تماشا برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به رونمایی از سه کتاب ارزشمند و مرجع دوران دفاع مقدس، افزود: از سه کتاب «جاده‌های ناهموار امام‌زاده»، «تا مرز کوشک» و «اطلس لشکر 41 ثارالله در هشت سال دفاع مقدس» در این ایام رونمایی می‌شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در ایام سوم خرداد ماه رونمایی از تقویم دیجیتال دفاع مقدس ویژه تلفن همراه با عنوان «گرا» می‌باشد که در این تقویم به معرفی عملیات‌ها و شهدای استان کرمان می‌پردازد.
 
وی همچنین از رونمایی موسیقی با کلام با عنوان«راوی» در سوم خرداد در سینما شهر تماشا خبر داد و افزود: مراسم پیاده‌روی رده‌های نظامی و ورزش و جوانان و تجدید بیعت با شهدای عملیات بیت‌المقدس (همراه با کاور یا پرچم خدا خرمشهر را آزاد کرد) در روز سوم خرداد ساعت 17 در سطح شهر برگزار خواهد شد.
 
ابوالحسنی گفت: مراسم گلباران قبور مطهر شهدا و تجلیل از پایمردی‌های مردم دزفول روز چهارم خرداد در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان تصریح کرد: ویژه‌برنامه «ساعت پیروزی» ساعت 11 ظهر روز سوم خرداد به همت همه ادارات و نهادها همراه با یک جشن عمومی در سطح شهر برگزار می‌شود.
 
وی سرکشی از خانواده معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس را  از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی در سراسر استان همراه با توزیع آش پیروزی در سه نقطه شهر کرمان از دیگر برنامه‌های این ایام می‌باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار