مدیر موسسه پیام آزادگان:

عدالت در رابطه با آزادگان رعایت نمی‌شود

فریبرز خوب نژاد از رعایت نشدن عدالت در رابطه با آزادگان در قانون جامع خدمات رسانی به ایثاگران گلایه کرد.
کد خبر: ۲۴۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ - 21May 2017
گلایه یک آزاده از رعایت نشدن عدالت در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، فریبرز خوب نژاد مدیر موسسه پیام آزادگان در نشست خبری صبح امروز به مناسبت سالروز رحلت سید آزادگان «سید علی اکبر ابوترابی فرد» درمان را مهمترین چالش جامعه آزادگان کشور دانست و گفت: میانگین سنی آزادگان در زمان اسارت 20 سال بود و در حال حاضر سن آنان در حدود 50 سال است و امروز دچار مشکلات فراوان هستند.

درمان؛ مهمترین چالش جامعه آزادگان

وی تاکید کرد: اگر قوانین اصلاح نشود ما در حوزه جانبازان و آزادگان در آینده دچار شرمندگی می شویم چرا که شاهد بالا رفتن سن آنان هستیم.

خوب نژاد با اشاره به ارائه طرح پایش سلامت آزادگان به بنیاد شهید گفت: دو بار طرح پایش سلامت آزادگان را به بنیاد شهید ارائه کردیم تا به صورت مستمر و زماندار اجرا شود. سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح را پذیرفت و کارهایی انجام شد.

وی با بیان این نکته که آمار 2هزار و 700 متوفی در جامعه 40 هزار نفری آزادگان آمار بالایی است بیان داشت: فوت زود هنگام آزادگان نشات گرفته از بیماری ها و مشکلات زمان اسارت است.

مدیر موسسه پیام آزادگان تنها بیمه تکمیلی را پاسخگوی نیازهای جامعه آزادگان ندانسته و در اینباره افزود: نهادهای ایثارگر باید توجه جدی به سلامت آزادگان داشته باشند، اگرچه وجود بیمه تکمیلی برای آزادگان خوب است ولی کافی نیست، همه نهادها این بیمه را دارند.

رعایت نشدن عدالت در رابطه با آزادگان در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

خوب نژاد با گلایه از رعایت نشدن عدالت در قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران بیان کرد: برای مثال در بحث معافیت فرزندان آزادگان و یا نگاهی که به نوع درمان و بیماری های آزادگان شده است و یا در بحث آموزش به فرزندان آزادگان عدالت رعایت نشده است.

وی با گلایه از برخی سازمان ها به خصوص بانک ها در زیرپا گذاشتن قانون مربوط به تکمیل زمان خدمت آزادگان گفت: آزادگان پس از بازگشت با احتساب 10 سال اسارت بازنشست شدند که این خود یک آسیب است. قانون تاکید دارد آزادگانی که 30 سال خدمت خود را کامل نکرده اند می توانند تا پایان خدمت مشغول به کار باشند که بسیاری از سازمان ها به خصوص بانک ها این قانون را اجرا نمی کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها