مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان:

خرمشهر شهری است به وسعت تمام ایران

به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان در یادداشتی یاد و خاطره این حماسه بزرگ را گرامی داشت.
کد خبر: ۲۴۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 22May 2017

خرمشهر شهری است به وسعت تمام ایرانبه گزارش دفاع پرس از سنندج، سرتیپ دوم پاسدار «مراد حسنی» در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، نوشت:

«خرمشهر را خدا آزاد کرد» امام خمینی (ره)

خرمشهر شهری است به وسعت تمام ایران.

خرمشهر همان شهر عشقی است که بسیاری از سالکان حماسه آفرین با قطرات خون خویش آن را پیمودند و یک شبه راه صد ساله را در نوردیدند.

هجوم ناجوانمردانه دشمن در شرایطی رخ داد که مردم حرمشهر تاکنون جنگ تمام عیار آن هم با سلاح‌های مدرنی که دشمن در اختیار داشت را ندیده بودند.

حکایت مقاومت خرمشهر و روزهای سخت جنگ تحمیلی، سرگذشت سلحشورانی است که با دست خالی، در مقابل متجاوز تا دندان مسلح غریب بر یک ماه مقابله و ایستادگی کردند و در این یک مقاومت یک‌ماهه ابهت پوشالی دشمن متجاوز را شکستند.

در این یک ماه سرنوشت ساز متجاوز به خاک ذلت نشانده شد بطوری که تعداد زیادی از یگان ها آنان منهدم شد وحدود 5400 کیلومتر از خاک ایران ازجمله شهر های خرمشهر،هویزه  وپادگان حمیدیه آزاد  شد.

با آزادسازی خرمشهر عزیز برگ زرین حماسه و ایثار را در تاریخ دفاع مقدس ما ورق خورد و به همین مناسبت شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به‌عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرد.

سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی بر همه دلدادگان، دلیرمردان و شیر زنان به ویژه خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز و همچنین ملت عزتمند ایران اسلامی مبارک باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها