همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛

10 عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گلستان رونمایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) از رونمایی 10 عنوان کتاب دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ - 22May 2017

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، نشست خبری ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان گلستان، صبح امروز دوشنبه اول خردادماه در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد.

سرهنگ «عباس حسن نیا» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان در این نشست به تشریح آزادسازی خرمشهر در عملیات «بیت المقدس» پرداخت و اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسمات، ارائه الگویی از یک کار جمعی و صد در صد داخلی است و برای ارائه این الگو باید مصداق‌هایی داشته باشیم تا رفتارهای زمان جنگ را مستند کنیم و در اختیار نخبگان و مردم قرار دهیم.

10 عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گلستان رونمایی می‌شود 

سرهنگ حسن نیا در ادامه به تشریح برنامه‌های متنوع حماسه سوم خرداد در استان گلستان پرداخت و تصریح کرد: بیش از 2000 برنامه متنوع امسال به دبیرخانه ستاد ارسال شده است که از این تعداد، 192 عنوان، برنامه شاخص است.

وی افزود: از جمله برنامه‌های شاخص این ستاد می‌توان به صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در تیپ یکم سپاه نینوا، برگزاری مسابقات ورزشی، یادواره شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های هنری، مراسم تقدیر از حماسه سازان سوم خرداد، اعزام نمادین بسیجیان به جبهه، عصر شعر و خاطره، دیدار با خانواده معظم شهدا و غبارروبی گلزار شهدای استان اشاره کرد.

سرهنگ حسن‌نیا اظهار داشت: همایش «یاد یاران» در روز سوم خرداد از شاخص‌ترین برنامه‌های این ستاد می‌باشد که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سالن آمفی تئاتر دانشکده مائده گرگان با سخنرانی استاندار گلستان برگزار خواهد شد.

10 عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گلستان رونمایی می‌شود 

وی افزود: در این همایش از 10 عنوان کتاب به نام‌های: «برادرم را ندیدی» (خاطرات غلامرضا عسگری)، «جوانی‌ام برای ابوموسی» (خاطرات رزمنده غلامرضا میراحمدی)، «خورشید مهر» (خاطرات سردار شهید عباس مهری)، «ارتباط شرط پیروزی» (خاطرات علی اکبر آقاپور) و «باران یاران» (خاطرات محمدتقی رجایی)، «صلابت رحمانی» (خاطرات سردار شهید غلامحسین رحمانی)، «امیر آسمان» (خاطرات خلبان شهید امیر مرادقلی)، «در بند آزادی» (خاطرات محمدجلال یازرلو)، «گوهران سرزمین من» (مجموعه عکس والدین شهدا)، و «تپش های ماندگار» (اشعار برگزیده جشنواره شعر استان) رونمایی خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در پایان گزارشی از وضعیت ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار