حماسه عظیم فتح خرمشهر از ثروت‌های فرهنگی ایران است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای عملیات بیت‌المقدس را یکی از مهمترین ثروت‌های فرهنگی کشور دانست و بر بهره‌گیری از دستاوردهای آن جهت تحقق تمدن اسلامی و حکومت جهانی امام عصر (عج) تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ - 22May 2017
حماسه عظیم فتح «خرمشهر» از ثروت های فرهنگی ایران اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد حماسه فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای این حماسه عظیم را به ملت شریف ایران تبریک گفت.
 
در ابتدای این بیانیه آمده است: با گذشت سی و چهار سال از سالروز خلق حماسه آزادسازی خرمشهر به این نکته اذعان داریم که به فرموده مقام معظم رهبری «ما یاد روزهای بزرگ را نباید بگذاریم به دست فراموشی سپرده شود» و «یکی از این ایام‌الله‌ها، ایام جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است، این را باید زنده نگه بداریم، این یک ثروت است».
 
ایام‌الله و روزهای بزرگی که یک حادثه الهی در سایه رشادت‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم به وقوع پیوست و حماسه عظیم بیت‌المقدس در سایه رهبری داهیانه و بی‌بدیل امام خمینی (ره) و وحدت و همدلی نیروهای مسلح و مردم تحقق یافت. اکنون مائیم میراث‌داران این ثروت فرهنگی که یکی از مهمترین ثروت‌های ماست و باید آن را زنده نگه داریم تا با بهره‌گیری از آن دستاوردها، اقدامات گسترده‌تری را انجام داده و زمینه تحقق تمدن اسلامی و حکومت جهانی امام عصر (عج) را فراهم آوریم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در سالروز حماسه سوم خرداد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن پاسداشت تمامی ایثارگری‌ها و خلق این حماسه بزرگ، از تمامی مسئولین و دست‌اندرکاران بخش‌های اداری، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و یگان‌های نظامی و انتظامی می‌خواهیم تا با تمسک به رهبری و با حفظ وحدت و همدلی در جهت استمرار ارزش‌های دفاع مقدس تلاش نموده و با بصیرت، آگاهی و هوشیاری در تمامی صحنه‌های نظام اسلامی حضور مؤمنانه و هوشمندانه خود را حفظ نموده و از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس تا حکومت جهانی ولی عصر (عج) حفاظت نمایند.

همچنین در این بیانیه ضمن درخواست از دستگاه‌ها و نهادها در جهت ترویج معارف دفاع مقدس آمده است: ضمن ثبت و مستندسازی سوابق و خاطرات و تجارب هشت سال دفاع مقدس در جهت انتشار و ترویج و انتقال قوت‌های دوران دفاع مقدس، شامل مدیریت، شجاعت، خدا محوری، توکل و توسل، سازماندهی و ابتکار عمل به نسل‌های آینده اقدام نمایند.

در ادامه آمده است: نهادهای مجری و مسئول در زمینه اجرای اردوهای راهیان نور که یک بستر عظیم فرهنگی جهت آشنایی نسل جوان با این ثروت فرهنگی است مسئولانه در این زمینه تلاش نمایند تا بتوانیم لایه‌های نهان و پنهان در این ثروت فرهنگی که همانا ایمان، فرهنگ ایثار و شهادت و ... را به درستی و با فن‌آوری از این معدن عظیم پرسود و پر منفعت و تمام نشدنی دفاع مقدس استخراج نموده و بین این حادثه مهم و نسل جدید ارتباط ناگسستنی پدید آوریم. نهادهای فرهنگی و آموزشی تلاش نمایند تا فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را به خوبی و با استفاده از فن‌آوری‌های مرتبط تدوین نموده و در قالب تولیدات فرهنگی شامل کتاب، نشریه، درج محتوی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در قالب هنر، کتابهای درسی و ... به نسل حال و آینده ارائه نمایند.

در پایان این بیانه آمده است: علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و ارج نهادن به ایثار جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس که یادگاران ۸ سال دفاع مقدس می‌باشند نسبت به انتشار سبک و سیره شهدا و رزمندگان به عنوان یک مدل کارآمد در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی تلاش نمایند.

 از آنجا که قائلیم جامعه فعلی بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است باید با همت و تلاش بیشتر در جهت گنجاندن برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در قالب برنامه‌های سالانه رده مربوطه اقدام نموده و با مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخورد مناسبتی نداشته باشند و به تداوم همت ملی در جهت صیانت از ثروت فرهنگی دفاع مقدس کمک نمایند و در راستای برنامه‌های متمرکز در این حوزه همکاری بیشتری را معمول داشته و در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تدوین دانشنامه و تدوین نقش خراسان در دفاع مقدس اهتمام نمایند.

تمامی مردم و مسئولین با همکاری مستمر و با فکر و درایت و با بکارگیری تمام توان داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اقدام نمایند تا هر چه سریعتر شاهد اعتلای نظام اسلامی و ریشه‌کنی فقر و مصرف‌گرایی باشیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها